X
Ładowanie...

Wieża Eiffla

Wieża Eiffla jest najbardziej charakterystycznym symbolem Paryża i wspaniałym miejscem do podziwiania panoramy miasta zakochanych.

Jak tu dotrzeć?

Wieża Eiffla

Do Wieży Eiffla można dostać się z każdego miejsca w Paryżu wybierając komunikację miejską pod postacią autobusu (linie: 82, 42, 87, 69, przystanek Tour Eiffel lub Champ de Mars), czy metra (linia 6, przystanek Bir-Hakeim lub linia 9, przystanek Trocadéro).

Podstawowe informacje

Wieża Eiffla otwarta jest na zwiedzanie przez okrągły rok, codziennie od godziny 9:00 do 23:00 w okresie jesienno - zimowym oraz do północy w sezonie letnim. Tarasy widokowe znajdują się na trzech wysokościach: 57,63 m, 115,73 m oraz 276,13 m. Na pierwsze dwa punkty można się dostać schodami lub windą, a na ostatni, najwyższy wyłącznie windą. W związku z tym dostępne są również różne rodzaje biletów: windą lub schodami do poziomu drugiego czy windą do poziomu trzeciego.

Cena wstępu na Wieżę zależy od tego, na które piętro chcielibyście wejść, oraz czy preferujecie jazdę windą czy spacer schodami. Jeśli czujecie się na siłach - polecamy schody. Jest to może bardziej wymagająca opcja, ale kolejka do schodów jest zazwyczaj krótsza niż do windy. Pamiętajcie jednak, że schody zabiorą was maksymalnie na poziom drugiego tarasu widokowego, a by dostać się na samą górę konieczne jest skorzystanie z windy. By uniknąć stania w kolejkach dobrze jest zakupić bilet wcześniej online lub poprzez kontakt z naszym Centrum Rezerwacji.

Dlaczego warto odwiedzić to miejsce?

Wizytówka Paryża, jedno z najbardziej charakterystycznych miejsc na całym świecie i cel podróży wszystkich zakochanych par. O czym mowa? Oczywiście o Wieży Eiffla. Ta niezwykła konstrukcja, wybudowana specjalnie na Wystawę Światową w 1889 roku, to 324 metry żelaza, które do tej pory przyciągnęły już ponad 200 milionów zwiedzających. Wieża Eiffla to jeden z najważniejszych symboli Francji, powstały dla upamiętnienia setnej rocznicy rewolucji francuskiej i mający reprezentować ówczesny poziom zaawansowania technicznego. Podczas budowy ustalono, że po 20 latach konstrukcja zostanie rozebrana. Jednak jej dumny ze swojego osiągnięcia twórca, Gustave Eiffel, nie chciał do tego dopuścić. Ulokował więc wewnątrz Wieży laboratorium aerodynamiczne i meteorologiczne, w których prowadził liczne badania. Jeden z tych eksperymentów zaowocował zainstalowaniem działającego telegrafu "bez drutu" na jej szczycie i ostatecznie uratował wieżę od demontażu. Dziś Wieża Eiffla spełnia rolę czysto turystyczną.