X
Ładowanie...

Rzym Castel Sant'Angelo

Odwiedź monumentalny Zamek Świętego Anioła – niegdyś grobowiec rzymskich cesarzy i papieską fortecę, dziś muzeum broni średniowiecznej i malarstwa renesansowego.

Jak się dostać do Castel Sant'Angelo?

Castel Sant’Angelo czyli Zamek Świętego Anioła to budowla mieszcząca się na prawym brzegu Tybru, niedaleko Watykanu. Najlepiej dostać się do niego metrem. Wystarczy, że wysiądziecie na stacji metra A, Ottaviano lub Lepanto.

Castel Sant'Angelo - godziny otwarcia

Castel Sant’Angelo otwarty jest dla zwiedzających codziennie. Od kwietnia do września w godzinach 9:00-19:00, zaś od października do marca w godzinach 9:00-14:00.

Castel Sant'Angelo - cena wstępu

Wstęp do Castel Sant’Angelo podlega opłacie. Za bilet normalny zapłacicie 8 EUR, a za bilet ulgowy 6 EUR.

Dlaczego polecamy wizytę w Castel Sant’Angelo?

Aktualnie w Castel Sant’Angelo znajduje się watykańskie muzeum broni średniowiecznej oraz wystawa malarstwa renesansowego. Ale jego pierwotnym przeznaczeniem był grobowiec dla cesarza Hadriana oraz jego rodziny i następców. W Castel Sant’Angelo pochowani są między innymi Antonin Pius, Karakalla czy Marek Aureliusz. Miejsce to pełniło również funkcję więzienia czy papieskiej rezydencji. Co ciekawe, między Watykanem a Castel Sant’Angelo nadal funkcjonuje tunel łączący te dwa miejsca. Wyobraźcie sobie, że kiedyś w czasach zagrożenia papież przemykał nim w celu schronienia się.

Czego możecie nie wiedzieć o Castel Sant’Angelo.

Castel Sant’Angelo jest tłem wydarzeń w słynnej operze Pucciniego “Tosca”. To właśnie z tarasu Zamku Świętego Anioła główna bohaterka, Tosca rzuca się w przepaść pod koniec Aktu III. Tragiczne wydarzenia związane w Castel Sant’Angelo miały miejsce nie tylko w fikcji. Tutaj właśnie był więziony Giordano Bruno przed spaleniem na Campo dei Fiori.

Skąd wzieła się nazwa Castel Sant'Angelo

Budowla została przemianowana na Zamek Świętego Anioła pod koniec VI wieku przez papieża Grzegorza I Wielkiego. Chciał on upamiętnić ukazanie się nad mauzoleum anioła chowającego miecz. Symbolizował on koniec epidemii dżumy, którą interpretowano jako gniew Boga.