Uszkodzenie bagażu
W przypadku uszkodzenia bagażu w transporcie międzynarodowym należy zgłosić ten fakt na lotnisku docelowym oraz złożyć pisemną reklamację do linii lotniczej, natychmiast po stwierdzeniu uszkodzenia, lecz nie później niż w ciągu 7 dni od dnia stwierdzenia uszkodzenia bagażu.
Zagubiony/opóźniony bagaż
W razie zagubienia/opóźnienia bagażu trzeba zgłosić od razu ten fakt na lotnisku. Reklamację należy również zgłosić w ciągu 21 dni od daty utraty bądź zgubienia bagażu liniom lotniczym. Co do odpowiedzialności przewoźnika za zagubienie lub opóźnienie dostarczenia bagażu to wszystko zależy od polityki linii lotniczych oraz czy problem ten spowodowany jest przez linię lotniczą, czy też przez obsługę lotniska.
Warto wiedzieć
Można ubiegać się o odszkodowanie z tytułu zniszczenia, zagubienia, opóźnienia, oraz błędnej wysyłki bagażu. Kwota, na jaką przewoźnik ponosi odpowiedzialność w takich przypadkach, jest zależna od postanowień poszczególnych linii lotniczych i okoliczności uszkodzenia/utraty bagażu.
Jak odzyskać przedmioty pozostawione w samolocie?
Jeśli zostawiliście jakieś przedmioty na pokładzie samolotu, musicie zgłosić to jak najszybciej do biura rzeczy znalezionych na lotnisku, na którym lądowaliście. Obsługa biura powinna poinformować i udzielić wskazówke co w takiej sytuacji zrobić.
Wskazówka FRU.PL
Planując podróż, warto pamiętać o ubezpieczeniu podróżny, które zazwyczaj obejmuje koszty zagubionego/zniszczonego/opóźnionego bagażu. Ubezpieczenie FRU Medical także zawiera ochronę bagażu.