Ładowanie...
LANGM_JS_PLUS_FLIGHT_TYPE_TF_DISCLAIMER
Lecisz samolotem i na lotnisku okazało się, że torba została zniszczona? Niżej przedstawiamy kilka ważnych wskazówek , co należy zrobić, aby rozwiązać zaistniałą niekomfortową sytuację.
Najistotniejsze kwestie związane z polityką bagażową reguluje konwencja montrealska i Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego 889/2002. Wskazane wyżej akty prawne informują o tym, że organizator lotu bierze odpowiedzialność za szkody bagażu tylko pod warunkiem, że uszkodzenie nastąpiło na pokładzie samolotu lub w czasie dowozu przez załogę oraz, że turysta ma prawo do starania się o rekompensatę za swoją stratę.W sytuacji gdy walizka lub torba jest rejestrowana przewoźnik ponosi odpowiedzialność nawet jeśli nie jest sprawcą szkody.Gdy bagaż nie jest rejestrowany turysta musi dowieść, że doszło do uszkodzenia z winy linii lotniczych.
Zanim polecisz w wymarzoną podróż do Aalborg - Trat warto zapoznać się z regulaminem zgłaszania roszczeń do danego przewoźnika, ponieważ określają dokładnie sposób postępowania. Gdy zauważysz, że Twój bagaż został zniszczony podczas transportu, zgłoś to zdarzenie bezzwłocznie po przylocie na lotnisko docelowe w biurze przewoźnika lub u agenta linii. Przy pomocy pracownika, na lotnisku powinno się uzupełnić protokół PIR (Property Irregularity Report), czyli protokół niezgodności mienia, w którym określamy orientacyjną datę zakupu zniszczonych części bagażu, ich cenę oraz wysokość odszkodowania. Fomularz reklamacyjny możesz także przesłać do 7 dni od zdarzenia ale trzeba pamiętać, że liczy się data stempla pocztowego. Warto też zrobić zdjęcie zniszczonego bagażu w celu uwiarygodnienia straty. Najlepszym sposobem na uchronienie się przed stratami wynikającymi ze zniszczenia walizki przez linie lotnicze jest zakup konkretnej polisy ubezpieczeniowej przed podróżą.