Ładowanie...
LANGM_JS_PLUS_FLIGHT_TYPE_TF_DISCLAIMER
Podróżujesz samolotem i na lotnisku okazuje się, że torba została zniszczona? Poniżej przedstawiamy kilka istotnych rad , co trzeba zrobić, aby rozwiązać zaistniałą trudną sytuację.
Najważniejsze kwestie związane z bagażem określa konwencja montrealska i Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego 889/2002. Wspomniane akty prawne informują o tym, że organizator lotu bierze odpowiedzialność za szkody bagażu wyłącznie pod warunkiem, że zniszczenie nastąpiło na pokładzie samolotu lub w czasie dowozu przez obsługę lotniska oraz, że podróżny ma prawo do ubiegania się o zwrot kosztów za swoją stratę.W przypadku gdy walizka lub torba jest rejestrowana organizator lotu ponosi odpowiedzialność nawet jeśli nie jest winny szkody.Gdy bagaż nie jest rejestrowany pasażer musi udowodnić, że doszło do uszkodzenia z winy linii lotniczych.
Zanim polecisz w wymarzoną podróż do Aalborg - Vardoe warto zapoznać się z warunkami zgłaszania reklamacji do danego przewoźnika, ponieważ określają dokładnie sposób postępowania. Gdy zauważysz, że Twój bagaż został zniszczony w trakcie lotu, zgłoś to zdarzenie bezzwłocznie po przylocie na lotnisko docelowe w biurze przewoźnika lub u agenta linii. Przy pomocy obsługi, na lotnisku trzeba uzupełnić formularz PIR (Property Irregularity Report), czyli protokół niezgodności bagażowej, w którym określamy orientacyjną datę zakupu zniszczonych części bagażu, ich cenę oraz kwotę odszkodowania. Fomularz reklamacyjny możesz także przesłać do 7 dni od zdarzenia ale trzeba pamiętać, że liczy się data stempla pocztowego. Warto też zrobić zdjęcie uszkodzonego bagażu w celu uwiarygodnienia straty. Najlepszym sposobem na uchronienie się przed stratami wynikającymi z uszkodzenia torby przez przewoźnika jest zakup konkretnej polisy ubezpieczeniowej przed wyjazdem.