Ładowanie...
LANGM_JS_PLUS_FLIGHT_TYPE_TF_DISCLAIMER
Lecisz samolotem i na lotnisku okazało się, że torba została zniszczona? Poniżej prezentujemy kilka ważnych rad , co należy zrobić, aby wyjaśnić zaistniałą trudną sytuację.
Najistotniejsze kwestie związane z polityką bagażową określa art.17 pkt 2 Konwencji Montrealskiej z 1999 r. i rozporządzenie PE 889/2002. Wspomniane akty prawne mówią o tym, że przewoźnik ponosi odpowiedzialność za uszkodzenia torby wyłącznie pod warunkiem, że uszkodzenie nastąpiło na pokładzie samolotu lub w czasie załadunku przez załogę oraz, że podróżny ma prawo do starania się o rekompensatę za swoją stratę.W sytuacji gdy walizka lub torba jest rejestrowana organizator lotu ponosi odpowiedzialność nawet jeśli nie jest winny uszkodzenia.Gdy walizka lub torba nie jest rejestrowana podróżny musi udowodnić, że doszło do zniszczenia z winy linii lotniczych.
Zanim polecisz w wymarzoną podróż do Aberdeen - Helsinki warto zapoznać się z regulaminem zgłaszania roszczeń do danego organizatora lotu, ponieważ regulują szczegółowo sposób postępowania. Gdy zauważysz, że Twój bagaż został uszkodzony podczas lotu, zgłoś to zdarzenie bezzwłocznie po przylocie na lotnisko docelowe w biurze linii lotniczych lub u agenta linii. Z pomocą pracownika, na lotnisku powinno się uzupełnić protokół PIR (Property Irregularity Report), czyli protokół niezgodności bagażowej, w którym określamy orientacyjną datę zakupu zniszczonych części bagażu, ich cenę oraz wysokość odszkodowania. Fomularz reklamacyjny możesz także wysłać do 7 dni od zdarzenia ale należy pamiętać, że ważna jest data stempla pocztowego. Warto też dołączyć zdjęcie uszkodzonego mienia w celu uwiarygodnienia straty. Najlepszym sposobem na zabezpieczenie się przed stratami wynikającymi ze zniszczenia walizki przez przewoźnika jest wykupienie odpowiedniej polisy ubezpieczeniowej przed podróżą.