Ładowanie...
LANGM_JS_PLUS_FLIGHT_TYPE_TF_DISCLAIMER
Podróżujesz samolotem i na lotnisku okazuje się, że bagaż został zniszczony? Poniżej prezentujemy kilka ważnych informacji , co trzeba zrobić, aby rozwiązać zaistniałą niekomfortową sytuację.
Najważniejsze kwestie związane z bagażem określa art.17 pkt 2 Konwencji Montrealskiej z 1999 r. i Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego 889/2002. Wspomniane dokumenty informują o tym, że organizator lotu ponosi odpowiedzialność za szkody walizki tylko pod warunkiem, że uszkodzenie nastąpiło na pokładzie samolotu lub w czasie dowozu przez załogę oraz, że turysta ma prawo do starania się o rekompensatę za swoją stratę.W sytuacji gdy bagaż jest rejestrowany organizator lotu ponosi odpowiedzialność nawet jeśli nie jest winny uszkodzenia.Gdy bagaż nie jest rejestrowany pasażer musi udowodnić, że doszło do zniszczenia z winy linii lotniczych.
Zanim polecisz w wymarzoną podróż do Adelaide - Drezno warto zapoznać się z warunkami zgłaszania reklamacji do danego przewoźnika, ponieważ określają szczegółowo sposób postępowania. Gdy zauważysz, że Twój bagaż został zniszczony podczas transportu, zgłoś to zdarzenie od razu po przybyciu na lotnisko docelowe w biurze przewoźnika lub u agenta linii. Z pomocą pracownika, na lotnisku należy uzupełnić formularz PIR (Property Irregularity Report), czyli protokół niezgodności mienia, w którym określamy orientacyjną datę zakupu uszkodzonych elementów bagażu, ich cenę oraz kwotę rekompensaty. Fomularz reklamacyjny możesz także wysłać do 7 dni od zaistniałej sytuacji ale należy pamiętać, że ważna jest data stempla pocztowego. Warto też zrobić zdjęcie zniszczonego bagażu w celu uwiarygodnienia straty. Najlepszym sposobem na zabezpieczenie się przed stratami wynikającymi z uszkodzenia torby przez przewoźnika jest zakup odpowiedniej polisy ubezpieczeniowej przed lotem.