Ładowanie...
LANGM_JS_PLUS_FLIGHT_TYPE_TF_DISCLAIMER
Lecisz samolotem i na lotnisku okazuje się, że walizka została zniszczona? Niżej prezentujemy kilka ważnych informacji , co należy zrobić, aby rozwiązać zaistniałą trudną sytuację.
Najważniejsze kwestie związane z polityką bagażową określa konwencja montrealska i Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego 889/2002. Wspomniane akty prawne mówią o tym, że przewoźnik ponosi odpowiedzialność za szkody walizki wyłącznie pod warunkiem, że uszkodzenie nastąpiło na pokładzie samolotu lub w czasie załadunku przez załogę oraz, że podróżny ma prawo do ubiegania się o zwrot kosztów za swoją stratę.W sytuacji gdy bagaż jest rejestrowany organizator lotu ponosi odpowiedzialność nawet jeśli nie jest winny szkody.Gdy bagaż nie jest rejestrowany turysta musi dowieść, że doszło do zniszczenia z winy przewoźnika.
Zanim polecisz w wymarzoną podróż do Ajaccio - Batna warto zapoznać się z regulaminem zgłaszania reklamacji do danego organizatora lotu, ponieważ określają dokładnie sposób postępowania. Gdy zauważysz, że Twój bagaż został zniszczony w trakcie transportu, zgłoś to zdarzenie bezzwłocznie po przybyciu na lotnisko docelowe w biurze linii lotniczych lub u agenta linii. Przy pomocy pracownika, na lotnisku powinno się uzupełnić protokół PIR (Property Irregularity Report), czyli protokół niezgodności mienia, w którym określamy przybliżoną datę zakupu zniszczonych elementów bagażu, ich cenę oraz kwotę odszkodowania. Zgłoszenie reklamacyjne możesz także wysłać do 7 dni od zaistniałej sytuacji ale trzeba pamiętać, że ważna jest data stempla pocztowego. Warto też zrobić zdjęcie zniszczonego mienia w celu uwiarygodnienia straty. Najlepszym sposobem na zabezpieczenie się przed stratami wynikającymi z uszkodzenia walizki przez linie lotnicze jest zakup odpowiedniej polisy ubezpieczeniowej przed wyjazdem.