Ładowanie...
LANGM_JS_PLUS_FLIGHT_TYPE_TF_DISCLAIMER
Lecisz samolotem i na lotnisku okazało się, że torba została zniszczona? Niżej przedstawiamy kilka ważnych wskazówek , co należy zrobić, aby wyjaśnić zaistniałą trudną sytuację.
Najważniejsze kwestie związane z polityką bagażową reguluje art.17 pkt 2 Konwencji Montrealskiej z 1999 r. i Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego 889/2002. Wskazane wyżej dokumenty mówią o tym, że organizator lotu ponosi odpowiedzialność za szkody torby wyłącznie pod warunkiem, że uszkodzenie nastąpiło na pokładzie samolotu lub w czasie dowozu przez załogę oraz, że pasażer ma prawo do starania się o zwrot kosztów za swoją stratę.W przypadku gdy walizka lub torba jest rejestrowana przewoźnik jest odpowiedzialny nawet jeśli nie jest winny uszkodzenia.Gdy walizka lub torba nie jest rejestrowana pasażer musi udowodnić, że doszło do uszkodzenia z winy przewoźnika.
Zanim polecisz w wymarzoną podróż do Alghero - San Francisco warto zapoznać się z warunkami zgłaszania reklamacji do danego organizatora lotu, ponieważ regulują dokładnie sposób postępowania. Gdy zauważysz, że Twój bagaż został zniszczony w trakcie lotu, zgłoś to zdarzenie natychmiast po przybyciu na lotnisko docelowe w biurze linii lotniczych lub u agenta linii. Przy pomocy pracownika, na lotnisku należy uzupełnić protokół PIR (Property Irregularity Report), czyli protokół niezgodności bagażowej, w którym określamy przybliżoną datę zakupu zniszczonych elementów bagażu, ich cenę oraz kwotę odszkodowania. Fomularz reklamacyjny możesz także przesłać do 7 dni od zaistniałej sytuacji ale trzeba pamiętać, że ważna jest data stempla pocztowego. Warto też dołączyć zdjęcie uszkodzonego bagażu w celu uwiarygodnienia szkody. Najlepszym sposobem na zabezpieczenie się przed stratami wynikającymi z uszkodzenia walizki przez przewoźnika jest wykupienie odpowiedniej polisy ubezpieczeniowej przed wyjazdem.