Ładowanie...
LANGM_JS_PLUS_FLIGHT_TYPE_TF_DISCLAIMER
Podróżujesz samolotem i na lotnisku okazuje się, że torba została zniszczona? Poniżej przedstawiamy kilka istotnych rad , co należy zrobić, aby rozwiązać zaistniałą niekomfortową sytuację.
Najistotniejsze kwestie związane z bagażem reguluje konwencja montrealska i rozporządzenie PE 889/2002. Wspomniane akty prawne informują o tym, że organizator lotu bierze odpowiedzialność za uszkodzenia bagażu tylko pod warunkiem, że uszkodzenie nastąpiło na pokładzie samolotu lub w czasie załadunku przez obsługę lotniska oraz, że turysta ma prawo do starania się o rekompensatę za swoją stratę.W sytuacji gdy bagaż jest rejestrowany organizator lotu jest odpowiedzialny nawet jeśli nie jest sprawcą uszkodzenia.Gdy walizka lub torba nie jest rejestrowana turysta musi dowieść, że doszło do uszkodzenia z winy organizatora lotu.
Zanim udasz się w wymarzoną podróż do Alghero - Toulouse warto zapoznać się z regulaminem zgłaszania roszczeń do danego organizatora lotu, ponieważ regulują szczegółowo sposób postępowania. Gdy zauważysz, że Twój bagaż został uszkodzony w trakcie transportu, zgłoś to zdarzenie bezzwłocznie po przybyciu na lotnisko docelowe w biurze przewoźnika lub u agenta linii. Z pomocą obsługi, na lotnisku trzeba uzupełnić protokół PIR (Property Irregularity Report), czyli protokół niezgodności bagażowej, w którym określamy orientacyjną datę zakupu uszkodzonych elementów bagażu, ich cenę oraz wysokość rekompensaty. Fomularz reklamacyjny możesz także wysłać do 7 dni od zaistniałej sytuacji ale trzeba pamiętać, że ważna jest data stempla pocztowego. Warto też dołączyć zdjęcie uszkodzonego bagażu w celu uwiarygodnienia straty. Najlepszym sposobem na zabezpieczenie się przed stratami wynikającymi z uszkodzenia bagażu przez przewoźnika jest zakup konkretnej polisy ubezpieczeniowej przed lotem.