Ładowanie...
LANGM_JS_PLUS_FLIGHT_TYPE_TF_DISCLAIMER
Lecisz samolotem i na lotnisku okazało się, że walizka została zniszczona? Poniżej przedstawiamy kilka istotnych rad , co trzeba zrobić, aby rozwiązać zaistniałą niekomfortową sytuację.
Najważniejsze kwestie związane z bagażem określa konwencja montrealska i rozporządzenie PE 889/2002. Wskazane wyżej dokumenty informują o tym, że organizator lotu bierze odpowiedzialność za szkody bagażu tylko pod warunkiem, że zniszczenie nastąpiło na pokładzie samolotu lub w czasie dowozu przez obsługę lotniska oraz, że podróżny ma prawo do starania się o rekompensatę za swoją stratę.W sytuacji gdy bagaż jest rejestrowany organizator lotu jest odpowiedzialny nawet jeśli nie jest winny szkody.Gdy bagaż nie jest rejestrowany turysta musi udowodnić, że doszło do zniszczenia z winy organizatora lotu.
Zanim polecisz w wymarzoną podróż do Algier - Cardiff warto zapoznać się z regulaminem zgłaszania roszczeń do danego przewoźnika, ponieważ regulują dokładnie sposób postępowania. Gdy zauważysz, że Twój bagaż został zniszczony podczas lotu, zgłoś to zdarzenie od razu po przybyciu na lotnisko docelowe w biurze przewoźnika lub u agenta linii. Przy pomocy obsługi, na lotnisku należy wypełnić formularz PIR (Property Irregularity Report), czyli protokół niezgodności mienia, w którym określamy przybliżoną datę zakupu uszkodzonych części bagażu, ich cenę oraz wysokość rekompensaty. Fomularz reklamacyjny możesz także wysłać do 7 dni od zaistniałej sytuacji ale należy pamiętać, że ważna jest data stempla pocztowego. Warto też dołączyć zdjęcie uszkodzonego mienia w celu uwiarygodnienia straty. Najlepszym sposobem na uchronienie się przed stratami wynikającymi ze zniszczenia torby przez przewoźnika jest wykupienie konkretnej polisy ubezpieczeniowej przed podróżą.