Ładowanie...
LANGM_JS_PLUS_FLIGHT_TYPE_TF_DISCLAIMER
Podróżujesz samolotem i na lotnisku okazuje się, że bagaż został zniszczony? Poniżej przedstawiamy kilka ważnych rad , co należy zrobić, aby wyjaśnić zaistniałą trudną sytuację.
Najważniejsze kwestie związane z bagażem określa art.17 pkt 2 Konwencji Montrealskiej z 1999 r. i Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego 889/2002. Wskazane wyżej dokumenty informują o tym, że przewoźnik ponosi odpowiedzialność za uszkodzenia bagażu tylko pod warunkiem, że uszkodzenie nastąpiło na pokładzie samolotu lub w czasie dowozu przez załogę oraz, że turysta ma prawo do starania się o odszkodowanie za swoją stratę.W sytuacji gdy bagaż jest rejestrowany przewoźnik ponosi odpowiedzialność nawet jeśli nie jest sprawcą uszkodzenia.Gdy bagaż nie jest rejestrowany turysta musi dowieść, że doszło do uszkodzenia z winy organizatora lotu.
Zanim polecisz w wymarzoną podróż do Alicante - Iguassu Falls warto zapoznać się z regulaminem zgłaszania roszczeń do danego przewoźnika, ponieważ określają dokładnie sposób postępowania. Gdy zauważysz, że Twój bagaż został uszkodzony w trakcie lotu, zgłoś to zdarzenie natychmiast po przybyciu na lotnisko docelowe w biurze linii lotniczych lub u agenta linii. Z pomocą pracownika, na lotnisku należy uzupełnić formularz PIR (Property Irregularity Report), czyli protokół niezgodności bagażowej, w którym określamy orientacyjną datę zakupu uszkodzonych elementów bagażu, ich cenę oraz wysokość rekompensaty. Fomularz reklamacyjny możesz także wysłać do 7 dni od zdarzenia ale trzeba pamiętać, że liczy się data stempla pocztowego. Warto też dołączyć zdjęcie uszkodzonego bagażu w celu uwiarygodnienia szkody. Skutecznym sposobem na zabezpieczenie się przed stratami wynikającymi ze zniszczenia walizki przez linie lotnicze jest wykupienie konkretnej polisy ubezpieczeniowej przed wyjazdem.