X
Ładowanie...

Tanie loty Almelo Algeciras

już od

+ opłata serwisowa uzależniona od typu lotu 69 -129 zł
04 kwi 11 kwi Data wylotu

Sprawdź promocje na loty

Almelo Algeciras

 

LANGM_JS_PLUS_FLIGHT_TYPE_TF_DISCLAIMER

Bilety lotnicze Almelo Algeciras

Rezerwuj teraz! Ceny mogą ulec zmianie! Wysokość doliczanej opłaty serwisowej w przedziale 69-129 zł jest uzależniona od typu lotu.
Zobacz więcej lotów

Najlepsze promocje Almelo Algeciras

Przewodnik po lotach Almelo Algeciras

Opóźnenie oraz odwołanie lotu Almelo - Algeciras - to warto wiedzieć! Krótki poradnik o prawach podróżnego

Codziennie na wszystkich lotniskach świata z różnych przyczyn wybrane rejsy bywają spóźnione lub odwołane. Zanim wybierzesz się w podróż Almelo - Algeciras a Twój lot będzie opóźniony lub odwołany, przeczytaj, co zrobić w takiej sytuacji i czego możesz oczekiwać od organizatora lotu. Najważniejsze kwestie dotyczące praw podróżnego określa Konwencja Montrealska z 1996 roku oraz rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady nr 261 z 2004 roku w sytuacji odwołania lub opóźnienia lotu. To, czy możesz się ubiegać o rekompensatę od przewoźnika za opóźnienie lotu zależy od długości opóźnienia.   Odszkodowanie od operatora lotu przysługuje turystom za opóźnienia powyżej 180 minut w stosunku do zaplanowanej godziny lądowania.  Jeśli lot jest spóźniony powyżej 5 godzin, pasażerowie mają prawo domagać się zwrotu kosztów biletu Almelo - Algeciras. Rekompensata może być w formie ewkiwalentu pieniężnego lub w formie bonów podróżnych, jeśli poszkodowany wyrazi na to zgodę. W sytuacji gdy opóźnienie spowoduje potrzebę noclegu linie lotnicze powinny zwrócić koszt wynajęcia pokoju oraz zapewnić transport pomiędzy hotelem a lotniskiem. Dodatkowo w momencie każdego opóźnienia przewoźnik musi zapewnić pasażerom bezpłatne napoje i posiłki, których ilość adekwatna jest od czasu oczekiwania na ponowny start podróży oraz powinien umożliwić wykonanie 2 połączeń telefonicznych na swój koszt. A co jeśli organizator lotu odwoła Twój lot Almelo - Algeciras? Gdy samolot został odwołany pasażer może domagać się zwrotu w terminie 7 dni pełnego kosztu biletu lub zmiany planu podróży. Jeżeli nie został w odpowiednim czasie, czyli do 14 dni przed datą planowanego lotu poinformowany o odwołaniu lotu lub został powiadomiony w okresie krótszym i przewoźnik nie zaproponował mu przelotu alternatywnego w czasie określonym przez właściwe przepisy, przysługuje mu odszkodowanie pieniężne w wysokości od 250 do 600 euro. Wspomniana rekompensata pieniężna nie przysługuje jednak, jeżeli lot odwołano z przyczyn obiektywnych  takich jak m.in.niekorzystne warunki atmosferyczne, strajk na lotnisku lub niestabilna sytuacja polityczna w kraju docelowym.

Kroki formlane, jak ubiegać się o odszkodowanie za opóźnienie lu b odowołanie lotu

Wniosek o rekompensatę składamy w pierwszej kolejności u przewoźnika. Wzór formularza rekalmacyjnego znajdziesz zawsze na stronie internetowej linii lotniczych i z niego warto korzystać. Jeśli taki protokół chcesz uzupełnić na lotnisku, to skorzystasz ze wzoru unijnego w biurze obsługi organizatora lotu, z którego usług korzystałeś. W przypadku gdy przewoźnik nie podjął się opieki nad pasażerami, to do takiego protokołu reklamacyjnego załącz wszystkie paragony, za zakup posiłków, które były konieczne na czas oczekiwania na lot. Jeżeli linia lotnicza odrzuci wniosek reklamacyjny można wystąpić ze skargą do Komisji Ochrony Praw Pasażerów, która działa przy Urzędzie Lotnictwa Cywilnego. Jest to ważne, gdyż dopiero po wyczerpaniu procedury reklamacyjnej u linii lotniczej, można złożyć do ULC skargę na naruszenie przez przewoźnika postanowień przepisów unijnych. Skargę można złożyć, jeśli od momentu złożenia formularza reklamacyjnego minęło 30 dni. Należy do niej załączyć kopię reklamacji skierowanej do linii lotniczej, kopię otrzymanej odpowiedzi, bądź informację, że pomimo upływu terminu miesiąca odpowiedź nie została wysłana oraz kopię potwierdzenia rezerwacji na dany lot.