Ładowanie...
LANGM_JS_PLUS_FLIGHT_TYPE_TF_DISCLAIMER
Lecisz samolotem i na lotnisku okazuje się, że bagaż został zniszczony? Niżej przedstawiamy kilka istotnych rad , co należy zrobić, aby rozwiązać zaistniałą trudną sytuację.
Najistotniejsze kwestie związane z bagażem określa art.17 pkt 2 Konwencji Montrealskiej z 1999 r. i rozporządzenie PE 889/2002. Wspomniane akty prawne informują o tym, że organizator lotu bierze odpowiedzialność za szkody walizki tylko pod warunkiem, że uszkodzenie nastąpiło na pokładzie samolotu lub w czasie załadunku przez załogę oraz, że turysta ma prawo do starania się o zwrot kosztów za swoją stratę.W przypadku gdy bagaż jest rejestrowany przewoźnik ponosi odpowiedzialność nawet jeśli nie jest winny szkody.Gdy walizka lub torba nie jest rejestrowana podróżny musi udowodnić, że doszło do szkody z winy organizatora lotu.
Zanim udasz się w wymarzoną podróż do Amsterdam - Victoria Falls warto zapoznać się z regulaminem zgłaszania reklamacji do danego przewoźnika, ponieważ określają dokładnie sposób postępowania. Gdy zauważysz, że Twój bagaż został uszkodzony podczas transportu, zgłoś to zdarzenie bezzwłocznie po przylocie na lotnisko docelowe w biurze przewoźnika lub u agenta linii. Z pomocą obsługi, na lotnisku należy wypełnić protokół PIR (Property Irregularity Report), czyli protokół niezgodności mienia, w którym określamy przybliżoną datę zakupu uszkodzonych części bagażu, ich cenę oraz kwotę rekompensaty. Zgłoszenie reklamacyjne możesz także wysłać do 7 dni od zaistniałej sytuacji ale trzeba pamiętać, że ważna jest data stempla pocztowego. Warto też zrobić zdjęcie uszkodzonego bagażu w celu uwiarygodnienia straty. Najlepszym sposobem na uchronienie się przed stratami wynikającymi z uszkodzenia walizki przez przewoźnika jest wykupienie konkretnej polisy ubezpieczeniowej przed lotem.