Ładowanie...
LANGM_JS_PLUS_FLIGHT_TYPE_TF_DISCLAIMER
Podróżujesz samolotem i na lotnisku okazuje się, że walizka została zniszczona? Niżej prezentujemy kilka istotnych wskazówek , co trzeba zrobić, aby rozwiązać zaistniałą trudną sytuację.
Najważniejsze kwestie związane z bagażem określa konwencja montrealska i rozporządzenie PE 889/2002. Wskazane wyżej akty prawne informują o tym, że organizator lotu ponosi odpowiedzialność za szkody walizki tylko pod warunkiem, że zniszczenie nastąpiło na pokładzie samolotu lub w czasie dowozu przez obsługę lotniska oraz, że turysta ma prawo do starania się o odszkodowanie za swoją stratę.W sytuacji gdy walizka lub torba jest rejestrowana przewoźnik jest odpowiedzialny nawet jeśli nie jest sprawcą szkody.Gdy walizka lub torba nie jest rejestrowana podróżny musi dowieść, że doszło do zniszczenia z winy przewoźnika.
Zanim polecisz w wymarzoną podróż do Andizhan - Woroneż warto zapoznać się z warunkami zgłaszania roszczeń do danego organizatora lotu, ponieważ określają szczegółowo sposób postępowania. Gdy zauważysz, że Twój bagaż został uszkodzony podczas transportu, zgłoś to zdarzenie bezzwłocznie po przylocie na lotnisko docelowe w biurze linii lotniczych lub u agenta linii. Z pomocą obsługi, na lotnisku trzeba uzupełnić formularz PIR (Property Irregularity Report), czyli protokół niezgodności mienia, w którym określamy przybliżoną datę zakupu zniszczonych elementów bagażu, ich cenę oraz wysokość odszkodowania. Fomularz reklamacyjny możesz także przesłać do 7 dni od zaistniałej sytuacji ale należy pamiętać, że ważna jest data stempla pocztowego. Warto też dołączyć zdjęcie uszkodzonego bagażu w celu uwiarygodnienia straty. Skutecznym sposobem na uchronienie się przed stratami wynikającymi ze zniszczenia walizki przez przewoźnika jest zakup odpowiedniej polisy ubezpieczeniowej przed lotem.