Ładowanie...
LANGM_JS_PLUS_FLIGHT_TYPE_TF_DISCLAIMER
Lecisz samolotem i na lotnisku okazuje się, że walizka została zniszczona? Poniżej prezentujemy kilka istotnych wskazówek , co należy zrobić, aby wyjaśnić zaistniałą trudną sytuację.
Najistotniejsze kwestie związane z bagażem określa art.17 pkt 2 Konwencji Montrealskiej z 1999 r. i Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego 889/2002. Wspomniane dokumenty informują o tym, że organizator lotu bierze odpowiedzialność za uszkodzenia bagażu wyłącznie pod warunkiem, że uszkodzenie nastąpiło na pokładzie samolotu lub w czasie załadunku przez załogę oraz, że turysta ma prawo do starania się o zwrot kosztów za swoją stratę.W przypadku gdy walizka lub torba jest rejestrowana organizator lotu ponosi odpowiedzialność nawet jeśli nie jest sprawcą uszkodzenia.Gdy walizka lub torba nie jest rejestrowana pasażer musi dowieść, że doszło do zniszczenia z winy linii lotniczych.
Zanim udasz się w wymarzoną podróż do Ateny - Brasilia warto zapoznać się z regulaminem zgłaszania roszczeń do danego przewoźnika, ponieważ regulują szczegółowo sposób postępowania. Gdy zauważysz, że Twój bagaż został uszkodzony w trakcie lotu, zgłoś to zdarzenie natychmiast po przylocie na lotnisko docelowe w biurze linii lotniczych lub u agenta linii. Przy pomocy pracownika, na lotnisku należy wypełnić formularz PIR (Property Irregularity Report), czyli protokół niezgodności bagażowej, w którym określamy orientacyjną datę zakupu uszkodzonych części bagażu, ich cenę oraz kwotę rekompensaty. Zgłoszenie reklamacyjne możesz także przesłać do 7 dni od zdarzenia ale należy pamiętać, że liczy się data stempla pocztowego. Warto też zrobić zdjęcie zniszczonego mienia w celu uwiarygodnienia szkody. Skutecznym sposobem na zabezpieczenie się przed stratami wynikającymi ze zniszczenia walizki przez linie lotnicze jest wykupienie odpowiedniej polisy ubezpieczeniowej przed podróżą.