Ładowanie...
LANGM_JS_PLUS_FLIGHT_TYPE_TF_DISCLAIMER
Podróżujesz samolotem i na lotnisku okazało się, że torba została zniszczona? Poniżej przedstawiamy kilka ważnych rad , co należy zrobić, aby rozwiązać zaistniałą trudną sytuację.
Najistotniejsze kwestie związane z bagażem reguluje art.17 pkt 2 Konwencji Montrealskiej z 1999 r. i Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego 889/2002. Wskazane wyżej dokumenty informują o tym, że przewoźnik bierze odpowiedzialność za uszkodzenia walizki wyłącznie pod warunkiem, że zniszczenie nastąpiło na pokładzie samolotu lub w czasie dowozu przez obsługę lotniska oraz, że podróżny ma prawo do ubiegania się o rekompensatę za swoją stratę.W przypadku gdy bagaż jest rejestrowany przewoźnik jest odpowiedzialny nawet jeśli nie jest sprawcą szkody.Gdy bagaż nie jest rejestrowany pasażer musi dowieść, że doszło do szkody z winy linii lotniczych.
Zanim polecisz w wymarzoną podróż do Aurillac - Lannion warto zapoznać się z warunkami zgłaszania roszczeń do danego organizatora lotu, ponieważ określają szczegółowo sposób postępowania. Gdy zauważysz, że Twój bagaż został zniszczony w trakcie transportu, zgłoś to zdarzenie bezzwłocznie po przylocie na lotnisko docelowe w biurze przewoźnika lub u agenta linii. Przy pomocy obsługi, na lotnisku trzeba uzupełnić protokół PIR (Property Irregularity Report), czyli protokół niezgodności bagażowej, w którym określamy orientacyjną datę zakupu zniszczonych elementów bagażu, ich cenę oraz kwotę odszkodowania. Fomularz reklamacyjny możesz także wysłać do 7 dni od zaistniałej sytuacji ale należy pamiętać, że liczy się data stempla pocztowego. Warto też zrobić zdjęcie uszkodzonego bagażu w celu uwiarygodnienia szkody. Skutecznym sposobem na zabezpieczenie się przed stratami wynikającymi ze zniszczenia torby przez przewoźnika jest zakup odpowiedniej polisy ubezpieczeniowej przed wyjazdem.