X
Ładowanie...

Tanie loty Barcelona Szarm el-Szejk

już od

+ opłata serwisowa uzależniona od typu lotu 69 -129 zł
05 kwi 12 kwi Data wylotu

Sprawdź promocje na loty

Barcelona Szarm el-Szejk

 

LANGM_JS_PLUS_FLIGHT_TYPE_TF_DISCLAIMER

Bilety lotnicze Barcelona Szarm el-Szejk

Rezerwuj teraz! Ceny mogą ulec zmianie! Wysokość doliczanej opłaty serwisowej w przedziale 69-129 zł jest uzależniona od typu lotu.
Zobacz więcej lotów

Najlepsze promocje Barcelona Szarm el-Szejk

Przewodnik po lotach Barcelona Szarm el-Szejk

Zniszczenie bagażu podczas lotu Barcelona - Sharm el Sheik

Podróżujesz samolotem i na lotnisku okazało się, że bagaż został zniszczony? Poniżej prezentujemy kilka ważnych rad , co trzeba zrobić, aby wyjaśnić zaistniałą trudną sytuację.

Prawa i obowiązki przewoźnika w kwestii zadbania o bagaż turystów- to warto wiedzieć!

Najważniejsze kwestie związane z bagażem określa art.17 pkt 2 Konwencji Montrealskiej z 1999 r. i rozporządzenie PE 889/2002. Wskazane wyżej akty prawne informują o tym, że przewoźnik bierze odpowiedzialność za szkody torby  tylko pod warunkiem, że zniszczenie nastąpiło na pokładzie samolotu lub w czasie załadunku przez załogę oraz, że pasażer ma prawo do ubiegania się o zwrot kosztów za swoją stratę.W przypadku gdy walizka lub torba jest rejestrowana organizator lotu jest odpowiedzialny nawet jeśli nie jest sprawcą szkody.Gdy walizka lub torba nie jest rejestrowana podróżny musi dowieść, że doszło do uszkodzenia z winy organizatora lotu.

Zniszczenie walizki w podróży do Barcelona - Sharm el Sheik- porady dla pasażera

Zanim udasz się w wymarzoną podróż do Barcelona - Sharm el Sheik warto zapoznać się z warunkami zgłaszania reklamacji do danego przewoźnika, ponieważ regulują dokładnie sposób postępowania. Gdy zauważysz, że Twój bagaż został zniszczony podczas transportu, zgłoś to zdarzenie od razu po przybyciu na lotnisko docelowe w biurze linii lotniczych lub u agenta linii. Przy pomocy pracownika, na lotnisku należy wypełnić  protokół PIR (Property Irregularity Report), czyli protokół niezgodności bagażowej, w którym określamy orientacyjną datę zakupu uszkodzonych elementów bagażu, ich cenę oraz kwotę rekompensaty. Fomularz reklamacyjny możesz także przesłać do 7 dni od zaistniałej sytuacji ale trzeba pamiętać, że liczy się data stempla pocztowego. Warto też zrobić zdjęcie zniszczonego mienia w celu uwiarygodnienia straty. Skutecznym sposobem na uchronienie się przed stratami wynikającymi  z uszkodzenia torby przez przewoźnika jest wykupienie odpowiedniej polisy ubezpieczeniowej przed podróżą.