Ładowanie...
LANGM_JS_PLUS_FLIGHT_TYPE_TF_DISCLAIMER
Lecisz samolotem i na lotnisku okazuje się, że walizka została zniszczona? Niżej prezentujemy kilka ważnych informacji , co trzeba zrobić, aby rozwiązać zaistniałą niekomfortową sytuację.
Najistotniejsze kwestie związane z bagażem określa konwencja montrealska i rozporządzenie PE 889/2002. Wspomniane akty prawne mówią o tym, że organizator lotu bierze odpowiedzialność za uszkodzenia torby wyłącznie pod warunkiem, że uszkodzenie nastąpiło na pokładzie samolotu lub w czasie załadunku przez załogę oraz, że turysta ma prawo do ubiegania się o odszkodowanie za swoją stratę.W przypadku gdy walizka lub torba jest rejestrowana przewoźnik ponosi odpowiedzialność nawet jeśli nie jest sprawcą szkody.Gdy bagaż nie jest rejestrowany pasażer musi dowieść, że doszło do uszkodzenia z winy organizatora lotu.
Zanim polecisz w wymarzoną podróż do EuroAirport Swiss - Rovaniemi warto zapoznać się z regulaminem zgłaszania reklamacji do danego przewoźnika, ponieważ regulują szczegółowo sposób postępowania. Gdy zauważysz, że Twój bagaż został uszkodzony podczas lotu, zgłoś to zdarzenie natychmiast po przylocie na lotnisko docelowe w biurze linii lotniczych lub u agenta linii. Z pomocą pracownika, na lotnisku powinno się uzupełnić formularz PIR (Property Irregularity Report), czyli protokół niezgodności mienia, w którym określamy orientacyjną datę zakupu zniszczonych elementów bagażu, ich cenę oraz kwotę odszkodowania. Zgłoszenie reklamacyjne możesz także przesłać do 7 dni od zdarzenia ale trzeba pamiętać, że ważna jest data stempla pocztowego. Warto też dołączyć zdjęcie zniszczonego bagażu w celu uwiarygodnienia szkody. Skutecznym sposobem na zabezpieczenie się przed stratami wynikającymi ze zniszczenia walizki przez przewoźnika jest zakup odpowiedniej polisy ubezpieczeniowej przed lotem.