Ładowanie...
LANGM_JS_PLUS_FLIGHT_TYPE_TF_DISCLAIMER
Lecisz samolotem i na lotnisku okazuje się, że walizka została zniszczona? Poniżej przedstawiamy kilka ważnych informacji , co należy zrobić, aby rozwiązać zaistniałą niekomfortową sytuację.
Najistotniejsze kwestie związane z polityką bagażową określa konwencja montrealska i Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego 889/2002. Wskazane wyżej dokumenty mówią o tym, że przewoźnik bierze odpowiedzialność za szkody walizki tylko pod warunkiem, że uszkodzenie nastąpiło na pokładzie samolotu lub w czasie załadunku przez obsługę lotniska oraz, że pasażer ma prawo do starania się o zwrot kosztów za swoją stratę.W sytuacji gdy bagaż jest rejestrowany przewoźnik ponosi odpowiedzialność nawet jeśli nie jest sprawcą uszkodzenia.Gdy walizka lub torba nie jest rejestrowana pasażer musi dowieść, że doszło do szkody z winy przewoźnika.
Zanim udasz się w wymarzoną podróż do Belem - Bolonia warto zapoznać się z warunkami zgłaszania reklamacji do danego przewoźnika, ponieważ określają dokładnie sposób postępowania. Gdy zauważysz, że Twój bagaż został zniszczony podczas lotu, zgłoś to zdarzenie natychmiast po przylocie na lotnisko docelowe w biurze przewoźnika lub u agenta linii. Z pomocą pracownika, na lotnisku należy uzupełnić formularz PIR (Property Irregularity Report), czyli protokół niezgodności mienia, w którym określamy przybliżoną datę zakupu zniszczonych części bagażu, ich cenę oraz kwotę rekompensaty. Zgłoszenie reklamacyjne możesz także przesłać do 7 dni od zdarzenia ale należy pamiętać, że liczy się data stempla pocztowego. Warto też zrobić zdjęcie uszkodzonego mienia w celu uwiarygodnienia szkody. Skutecznym sposobem na uchronienie się przed stratami wynikającymi ze zniszczenia bagażu przez linie lotnicze jest wykupienie konkretnej polisy ubezpieczeniowej przed wyjazdem.