Ładowanie...
LANGM_JS_PLUS_FLIGHT_TYPE_TF_DISCLAIMER
Podróżujesz samolotem i na lotnisku okazało się, że torba została zniszczona? Niżej prezentujemy kilka ważnych wskazówek , co trzeba zrobić, aby rozwiązać zaistniałą trudną sytuację.
Najistotniejsze kwestie związane z polityką bagażową reguluje art.17 pkt 2 Konwencji Montrealskiej z 1999 r. i Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego 889/2002. Wskazane wyżej akty prawne mówią o tym, że organizator lotu ponosi odpowiedzialność za uszkodzenia bagażu tylko pod warunkiem, że zniszczenie nastąpiło na pokładzie samolotu lub w czasie dowozu przez załogę oraz, że podróżny ma prawo do ubiegania się o rekompensatę za swoją stratę.W sytuacji gdy bagaż jest rejestrowany przewoźnik jest odpowiedzialny nawet jeśli nie jest sprawcą szkody.Gdy walizka lub torba nie jest rejestrowana pasażer musi udowodnić, że doszło do uszkodzenia z winy przewoźnika.
Zanim udasz się w wymarzoną podróż do Biarritz - Metz Nancy warto zapoznać się z warunkami zgłaszania reklamacji do danego organizatora lotu, ponieważ określają dokładnie sposób postępowania. Gdy zauważysz, że Twój bagaż został zniszczony podczas lotu, zgłoś to zdarzenie od razu po przybyciu na lotnisko docelowe w biurze linii lotniczych lub u agenta linii. Z pomocą pracownika, na lotnisku powinno się uzupełnić formularz PIR (Property Irregularity Report), czyli protokół niezgodności bagażowej, w którym określamy przybliżoną datę zakupu uszkodzonych części bagażu, ich cenę oraz wysokość odszkodowania. Fomularz reklamacyjny możesz także wysłać do 7 dni od zaistniałej sytuacji ale należy pamiętać, że ważna jest data stempla pocztowego. Warto też zrobić zdjęcie zniszczonego mienia w celu uwiarygodnienia straty. Skutecznym sposobem na zabezpieczenie się przed stratami wynikającymi z uszkodzenia bagażu przez przewoźnika jest wykupienie konkretnej polisy ubezpieczeniowej przed wyjazdem.