Ładowanie...
LANGM_JS_PLUS_FLIGHT_TYPE_TF_DISCLAIMER
Podróżujesz samolotem i na lotnisku okazuje się, że bagaż został zniszczony? Niżej prezentujemy kilka ważnych wskazówek , co trzeba zrobić, aby rozwiązać zaistniałą niekomfortową sytuację.
Najważniejsze kwestie związane z polityką bagażową reguluje art.17 pkt 2 Konwencji Montrealskiej z 1999 r. i Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego 889/2002. Wspomniane akty prawne mówią o tym, że organizator lotu bierze odpowiedzialność za uszkodzenia walizki wyłącznie pod warunkiem, że uszkodzenie nastąpiło na pokładzie samolotu lub w czasie dowozu przez obsługę lotniska oraz, że pasażer ma prawo do ubiegania się o rekompensatę za swoją stratę.W przypadku gdy bagaż jest rejestrowany przewoźnik jest odpowiedzialny nawet jeśli nie jest winny uszkodzenia.Gdy bagaż nie jest rejestrowany pasażer musi udowodnić, że doszło do szkody z winy linii lotniczych.
Zanim polecisz w wymarzoną podróż do Bilbao - Medellin warto zapoznać się z warunkami zgłaszania reklamacji do danego organizatora lotu, ponieważ określają szczegółowo sposób postępowania. Gdy zauważysz, że Twój bagaż został uszkodzony w trakcie transportu, zgłoś to zdarzenie od razu po przylocie na lotnisko docelowe w biurze przewoźnika lub u agenta linii. Przy pomocy pracownika, na lotnisku należy uzupełnić formularz PIR (Property Irregularity Report), czyli protokół niezgodności mienia, w którym określamy przybliżoną datę zakupu zniszczonych elementów bagażu, ich cenę oraz kwotę odszkodowania. Fomularz reklamacyjny możesz także przesłać do 7 dni od zdarzenia ale należy pamiętać, że liczy się data stempla pocztowego. Warto też zrobić zdjęcie zniszczonego mienia w celu uwiarygodnienia szkody. Skutecznym sposobem na zabezpieczenie się przed stratami wynikającymi z uszkodzenia torby przez linie lotnicze jest zakup odpowiedniej polisy ubezpieczeniowej przed lotem.