Ładowanie...
LANGM_JS_PLUS_FLIGHT_TYPE_TF_DISCLAIMER
Organizujesz podróż do Bolonia - Chiasso i marzysz, aby dotrzeć tam samolotem, niemniej jednak boisz się latania, a w Internecie natknąłeś się na informacje dotyczące katastrof lotniczych? Faktem jest, że jeśli dojdzie do wypadku z udziałem samolotu, to jest to spektakularne i szeroko komentowane w mediach, jednak tych wypadków nie jest tak dużo. Jak przekonują specjaliści zajmujący się badaniem wypadków, rozwijające się lotnictwo i technologie przyczyniają się do minimalizacji wystąpienia awarii w maszynie , a także wypadków z innych przyczyn.
Bezpieczny samolot to taki, w którym możliwość wystąpienia usterki prowadzącej do poważnego wypadku jest nieskończenie mała. Obecnie produkowane samoloty są tak konstruowane, by możliwość katastrofy była prawie niemożliwa. Konstruktorzy samolotu mają, przede wszystkim tak skonstruować dany podzespół, aby nigdy nie uległ awarii. Biorąc pod uwagę fakt,że jednak może dojść do awarii podzespołu, jego żywot powinien być tak określony, by móc zmeinić na nowy zanim nastąpi usterka. Dodatkowo, dla pełnego komfortu, niektóre zespoły są podwójne, a nawet potrójne, co umożliwia kontrolę nad samolotem w razie kilku nawet usterek naraz. W porównaniu z samochodami, konstrukcja samolotu i elementów znajdujących się w jego wnętrzu jest znacznie mocniejsza. Fotele pasażerskie wzmocniono w taki sposób, aby podczas wypadku lepiej trzymały się podłoża i nie były w stanie przydusić siedzących na nich pasażerów. Materiały, z których wykonane są obicia foteli czy dywany muszą być ognioodporne.
Urządzenia znajdujące się w kokpicie informują pilotów o zaistniałej awarii, tuż po jej wystąpieniu, czyli wtedy, gdy czas na reakcję jest najdogodniejszy, by nie dopuścić do poważnej awarii. Dotyczy to także uchybień nie związanych z technologią m.in. gdy samolot leci zbyt nisko lub o innych samolotach przelatujących w pobliżu. Do tego dochodzą unowocześnione systemy znajdujące się na każdym lotnisku Bolonia - Chiasso. Wszystko po to, aby samolot nie wylądował na pasie, na którym znajduje się inna maszyna czy też nie wybrał zajętej drogi kołowania.