Ładowanie...
LANGM_JS_PLUS_FLIGHT_TYPE_TF_DISCLAIMER
Lecisz samolotem i na lotnisku okazało się, że bagaż został zniszczony? Poniżej przedstawiamy kilka istotnych rad , co należy zrobić, aby wyjaśnić zaistniałą trudną sytuację.
Najistotniejsze kwestie związane z bagażem reguluje art.17 pkt 2 Konwencji Montrealskiej z 1999 r. i rozporządzenie PE 889/2002. Wspomniane akty prawne mówią o tym, że przewoźnik ponosi odpowiedzialność za uszkodzenia bagażu tylko pod warunkiem, że uszkodzenie nastąpiło na pokładzie samolotu lub w czasie dowozu przez załogę oraz, że pasażer ma prawo do starania się o odszkodowanie za swoją stratę.W przypadku gdy walizka lub torba jest rejestrowana przewoźnik jest odpowiedzialny nawet jeśli nie jest sprawcą uszkodzenia.Gdy walizka lub torba nie jest rejestrowana pasażer musi udowodnić, że doszło do zniszczenia z winy przewoźnika.
Zanim polecisz w wymarzoną podróż do Bristol - Arusha Kilimanjaro warto zapoznać się z regulaminem zgłaszania roszczeń do danego przewoźnika, ponieważ określają szczegółowo sposób postępowania. Gdy zauważysz, że Twój bagaż został uszkodzony w trakcie lotu, zgłoś to zdarzenie bezzwłocznie po przybyciu na lotnisko docelowe w biurze linii lotniczych lub u agenta linii. Z pomocą obsługi, na lotnisku należy wypełnić protokół PIR (Property Irregularity Report), czyli protokół niezgodności bagażowej, w którym określamy orientacyjną datę zakupu uszkodzonych elementów bagażu, ich cenę oraz kwotę rekompensaty. Fomularz reklamacyjny możesz także wysłać do 7 dni od zdarzenia ale należy pamiętać, że liczy się data stempla pocztowego. Warto też dołączyć zdjęcie zniszczonego mienia w celu uwiarygodnienia straty. Skutecznym sposobem na zabezpieczenie się przed stratami wynikającymi ze zniszczenia bagażu przez linie lotnicze jest wykupienie konkretnej polisy ubezpieczeniowej przed podróżą.