Ładowanie...
LANGM_JS_PLUS_FLIGHT_TYPE_TF_DISCLAIMER
Lecisz samolotem i na lotnisku okazało się, że bagaż został zniszczony? Poniżej przedstawiamy kilka ważnych wskazówek , co należy zrobić, aby wyjaśnić zaistniałą trudną sytuację.
Najważniejsze kwestie związane z bagażem określa art.17 pkt 2 Konwencji Montrealskiej z 1999 r. i rozporządzenie PE 889/2002. Wskazane wyżej dokumenty mówią o tym, że organizator lotu ponosi odpowiedzialność za szkody walizki wyłącznie pod warunkiem, że zniszczenie nastąpiło na pokładzie samolotu lub w czasie dowozu przez załogę oraz, że podróżny ma prawo do starania się o zwrot kosztów za swoją stratę.W przypadku gdy bagaż jest rejestrowany przewoźnik jest odpowiedzialny nawet jeśli nie jest winny uszkodzenia.Gdy bagaż nie jest rejestrowany turysta musi udowodnić, że doszło do szkody z winy przewoźnika.
Zanim polecisz w wymarzoną podróż do Bruksela - Pasco warto zapoznać się z warunkami zgłaszania reklamacji do danego przewoźnika, ponieważ określają dokładnie sposób postępowania. Gdy zauważysz, że Twój bagaż został zniszczony podczas lotu, zgłoś to zdarzenie natychmiast po przylocie na lotnisko docelowe w biurze przewoźnika lub u agenta linii. Z pomocą pracownika, na lotnisku należy uzupełnić protokół PIR (Property Irregularity Report), czyli protokół niezgodności mienia, w którym określamy orientacyjną datę zakupu uszkodzonych części bagażu, ich cenę oraz wysokość rekompensaty. Zgłoszenie reklamacyjne możesz także przesłać do 7 dni od zdarzenia ale trzeba pamiętać, że liczy się data stempla pocztowego. Warto też dołączyć zdjęcie uszkodzonego mienia w celu uwiarygodnienia szkody. Najlepszym sposobem na zabezpieczenie się przed stratami wynikającymi ze zniszczenia walizki przez linie lotnicze jest wykupienie konkretnej polisy ubezpieczeniowej przed lotem.