Ładowanie...
LANGM_JS_PLUS_FLIGHT_TYPE_TF_DISCLAIMER
Wybierasz się w podróż samolotem Budapeszt - Ikaria Island po raz pierwszy i obawiasz się, jak przejśc przez proces odprawy? Dodatkowo w sieci pojawiają się informacje o kilku rodzajach odpraw i nie wiesz, której się spodziewać a którą wybrać jeśli przewoźnik daje taką możliwość?Niżej przedstawiamy krótki informator, który charakteryzuje krok po kroku, każdy z dostępnych typów odprawy .
Odprawa biletowo-bagażowa to proces zgłoszenia się na lotnisku Budapeszt - Ikaria Island w dniu wylotu, podczas którego turysta dostaje kartę pokładową oraz nadaje bagaż główny. W zależności od rodzaju odprawy pasażer jest zobligowany do pojawienia się znacząco wcześniej, aby przejść przez wszystkie formalności.
Powszechną odprawą jest odprawa na lotnisku, gdzie cały proces odbywa się na lotnisku, z którego wyrusza samolot do Budapeszt - Ikaria Island. Po przybyciu na lotnisko trzeba znaleźć odpowiednią punkt odpraw (check-in) przypisaną do Twojego numeru lotu. Przy stanowisku odprawy sprawdzone zostaną Twoje dokumenty, takie jak: paszport lub dowód osobisty, numer rezerwacji biletu drogą elektroniczną lub bilet papierowy. Poza tym będziesz mógł zważyć i nadać swój bagaż, jako bagaż główny, który zostanie przetransportowany przez załogę lotu do luku samolotu. Po sprawdzeniu dokumentów i odprawieniu bagażu otrzymasz kartę pokładową, uprawniającą do wejścia do samolotu. Po odprawie biletowo-bagażowej trzeba przejść do bramki, gdzie odbywa się kontrola bezpieczeństwa. Podczas takiej kontroli każdy pasażer musi odłożyć do pojemnika wszystkie przedmioty metalowe i elektroniczne,które przewozi w bagażu kabinowym, a także okrycie wierzchnie jeśli zabiera ze sobą. Po zakończeniu kontroli bezpieczeństwa możesz przejść do specjalnej bramki (gate), skąd pasażerowie wchodzą na pokład. Godzina wejścia na pokład jest wskazana na karcie pokładowej, a w odpowiednim czasie obsługa lotniska poinformuje o gotowości przyjęcia pasażerów na pokład samolotu.
Znaczna część lotnisk międzynarodowych posiada automaty do samodzielnej odprawy biletowo-bagażowej, tzw. self-service check-in machine. Jeśli jesteś już wprawiony z zasadami obowiązującymi przed wylotem i chcesz uniknąć stania w kolejce do odprawy, możesz z nich skorzystać. Na samym początku sprawdź na stronie lotniska Budapeszt - Ikaria Island czy taki automat jest dostępny i w której części lotniska jest zlokalizowany oraz czy odprawa obejmuje zarówno bagaż kabinowy, jak i bagaż rejestrowany. Wprowadź do automatu dane z dokumentu tożsamości, którego użyłeś do rezerwacji biletu na lot oraz numer potwierdzenia rezerwacji. Po weryfikacji wprowadzonych informacji otrzymasz wydruk karty pokładowej. Zabierz ze sobą, aby móc wejść na pokład. Jeśli masz możliwość odprawić swój bagaż,dodatkowo automat wydrukuje naklejkę do oznaczenia bagażu. Taki bagaż z oznaczeniem należy zdać w punkcie zrzutu bagażu (baggage drop-off point). Samodzielna odprawa na lotnisku jest całkowicie bezpłatna.
W czasach, gdy ludzie wiele spraw załatwiają przez Internet przewoźnicy również wychodzą na przeciw oczekiwaniom potencjalnych pasażerów. Poza możliwością zarezerwowania lotu bez obowiązku stania w kolejce do kasy biletowej, możemy dokonać odprawy online. Taka odprawa odbywa się za pomocą elektronicznego formularza, który generuje się na stronie wybranego przewoźnika, najczęściej uruchamiana jest kilka dni przed lotem. Po wpisaniu danych, drukujemy kartę pokładową, którą zabieramy ze sobą w dniu lotu. Jeśli zamierzasz lecieć z bagażem odprawianym również na stronie linii lotniczych możesz nadać mu numer, wydrukować oznaczenie i przykleić na bagaż. Niemniej jednak w dniu podróży obowiązuje Cię stawienie się do standardowej odprawy bagażowej, jeśli nadajesz bagaż, w celu kontroli poprawności danych oraz procedur bezpieczeństwa. Po dokonaniu odprawy online, aby wejść na pokład podróżujący musi posiadać wydrukowane w czerni karty pokładowe. Każda karta musi być wydrukowana na osobnej kartce. Najważniejsze jest, aby wziąć ze sobą aktualne dokumenty, którymi posługiwałeś się przy odprawie.