LANGM_JS_PLUS_FLIGHT_TYPE_TF_DISCLAIMER
Lecisz samolotem i na lotnisku okazuje się, że torba została zniszczona? Poniżej prezentujemy kilka istotnych rad , co należy zrobić, aby wyjaśnić zaistniałą trudną sytuację.
Najistotniejsze kwestie związane z polityką bagażową określa konwencja montrealska i Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego 889/2002. Wspomniane akty prawne mówią o tym, że przewoźnik bierze odpowiedzialność za szkody torby tylko pod warunkiem, że uszkodzenie nastąpiło na pokładzie samolotu lub w czasie załadunku przez załogę oraz, że pasażer ma prawo do ubiegania się o rekompensatę za swoją stratę.W przypadku gdy walizka lub torba jest rejestrowana przewoźnik ponosi odpowiedzialność nawet jeśli nie jest sprawcą uszkodzenia.Gdy bagaż nie jest rejestrowany pasażer musi dowieść, że doszło do zniszczenia z winy przewoźnika.
Zanim udasz się w wymarzoną podróż do Budapeszt - Piza warto zapoznać się z regulaminem zgłaszania roszczeń do danego organizatora lotu, ponieważ regulują dokładnie sposób postępowania. Gdy zauważysz, że Twój bagaż został uszkodzony podczas transportu, zgłoś to zdarzenie bezzwłocznie po przylocie na lotnisko docelowe w biurze przewoźnika lub u agenta linii. Z pomocą obsługi, na lotnisku należy uzupełnić protokół PIR (Property Irregularity Report), czyli protokół niezgodności bagażowej, w którym określamy orientacyjną datę zakupu uszkodzonych części bagażu, ich cenę oraz wysokość rekompensaty. Fomularz reklamacyjny możesz także przesłać do 7 dni od zdarzenia ale należy pamiętać, że liczy się data stempla pocztowego. Warto też zrobić zdjęcie zniszczonego bagażu w celu uwiarygodnienia szkody. Najlepszym sposobem na uchronienie się przed stratami wynikającymi z uszkodzenia walizki przez przewoźnika jest zakup konkretnej polisy ubezpieczeniowej przed podróżą.