Ładowanie...
LANGM_JS_PLUS_FLIGHT_TYPE_TF_DISCLAIMER
Podróżujesz samolotem i na lotnisku okazuje się, że walizka została zniszczona? Poniżej przedstawiamy kilka istotnych informacji , co należy zrobić, aby rozwiązać zaistniałą trudną sytuację.
Najistotniejsze kwestie związane z polityką bagażową reguluje art.17 pkt 2 Konwencji Montrealskiej z 1999 r. i Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego 889/2002. Wskazane wyżej akty prawne mówią o tym, że przewoźnik bierze odpowiedzialność za uszkodzenia torby tylko pod warunkiem, że uszkodzenie nastąpiło na pokładzie samolotu lub w czasie dowozu przez załogę oraz, że turysta ma prawo do ubiegania się o odszkodowanie za swoją stratę.W przypadku gdy walizka lub torba jest rejestrowana organizator lotu ponosi odpowiedzialność nawet jeśli nie jest winny uszkodzenia.Gdy bagaż nie jest rejestrowany podróżny musi dowieść, że doszło do zniszczenia z winy przewoźnika.
Zanim udasz się w wymarzoną podróż do Cagliari - Ekaterinburg warto zapoznać się z regulaminem zgłaszania reklamacji do danego przewoźnika, ponieważ regulują dokładnie sposób postępowania. Gdy zauważysz, że Twój bagaż został uszkodzony podczas lotu, zgłoś to zdarzenie bezzwłocznie po przybyciu na lotnisko docelowe w biurze linii lotniczych lub u agenta linii. Z pomocą pracownika, na lotnisku trzeba uzupełnić protokół PIR (Property Irregularity Report), czyli protokół niezgodności mienia, w którym określamy orientacyjną datę zakupu uszkodzonych elementów bagażu, ich cenę oraz wysokość rekompensaty. Zgłoszenie reklamacyjne możesz także wysłać do 7 dni od zaistniałej sytuacji ale należy pamiętać, że ważna jest data stempla pocztowego. Warto też zrobić zdjęcie uszkodzonego bagażu w celu uwiarygodnienia straty. Najlepszym sposobem na zabezpieczenie się przed stratami wynikającymi ze zniszczenia walizki przez przewoźnika jest zakup konkretnej polisy ubezpieczeniowej przed lotem.