Ładowanie...
LANGM_JS_PLUS_FLIGHT_TYPE_TF_DISCLAIMER
Planujesz wycieczkę do Castellón De La Plana - Reus i marzysz, aby dotrzeć tam samolotem, niemniej jednak obawiasz się latania, a w telewizji natknąłeś się na opisy dotyczące katastrof lotniczych? Faktem jest, że jeśli dojdzie do rozbicia samolotu, to jest to spektakularne i mocno komentowane w telewizji, jednak tych wypadków nie jest tak wiele. Jak przekonują specjaliści zajmujący się badaniem wypadków, współczesne lotnictwo i technologie przyczyniają się do minimalizacji wystąpienia awarii w maszynie , a także wypadków z innych przyczyn.
Bezpieczny samolot to taki, w którym możliwość wystąpienia usterki prowadzącej do poważnego wypadku jest nieskończenie mała. W obecnych czasach produkowane samoloty są tak konstruowane, by możliwość śmiertelnego wypadku była prawie niemożliwa. Inżynierowie projektujący samoloty mają, przede wszystkim tak skonstruować dany podzespół, aby nigdy nie uległ awarii. Biorąc pod uwagę fakt,że jednak może dojść do awarii podzespołu, jego trwałość powinna być tak określona, by móc zmeinić na nowy zanim nastąpi usterka. Ponadto, dla pełnego komfortu, niektóre zespoły są podwójne, a nawet potrójne, co umożliwia kontrolę samolotu w razie kilku nawet awarii naraz. W porównaniu do samochodów, konstrukcja samolotu i elementów znajdujących się w jego wnętrzu jest znacznie mocniejsza. Fotele pasażerskie wzmocniono w taki sposób, aby podczas wypadku lepiej trzymały się podłoża i nie były w stanie przydusić siedzących na nich pasażerów. Materiały, z których wykonana jest tapicerka foteli czy dywany muszą być ognioodporne.
Urządzenia znajdujące się w kokpicie samolotu ostrzegają pilotów o wykrytej awarii, tuż po jej wystąpieniu, czyli w momencie kiedy czas na reakcję jest najlepszy, by nie dopuścić do poważnego wypadku. Dotyczy to także aspektów nie związanych z technologią m.in. gdy samolot leci zbyt nisko lub o innych samolotach przelatujących w pobliżu. Do tego dochodzą zmodernizowanie systemy znajdujące się na ziemi. Wszystko po to, aby samolot nie wylądował na pasie, na którym znajduje się inna maszyna czy też nie wybrał zajętej drogi kołowania.