Ładowanie...
LANGM_JS_PLUS_FLIGHT_TYPE_TF_DISCLAIMER
Podróżujesz samolotem i na lotnisku okazuje się, że bagaż został zniszczony? Poniżej prezentujemy kilka ważnych wskazówek , co trzeba zrobić, aby wyjaśnić zaistniałą niekomfortową sytuację.
Najważniejsze kwestie związane z polityką bagażową reguluje konwencja montrealska i Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego 889/2002. Wspomniane dokumenty informują o tym, że organizator lotu ponosi odpowiedzialność za uszkodzenia torby wyłącznie pod warunkiem, że zniszczenie nastąpiło na pokładzie samolotu lub w czasie dowozu przez załogę oraz, że podróżny ma prawo do ubiegania się o rekompensatę za swoją stratę.W przypadku gdy walizka lub torba jest rejestrowana organizator lotu jest odpowiedzialny nawet jeśli nie jest sprawcą szkody.Gdy bagaż nie jest rejestrowany turysta musi udowodnić, że doszło do szkody z winy linii lotniczych.
Zanim polecisz w wymarzoną podróż do Cherepovets - Shimkent warto zapoznać się z warunkami zgłaszania reklamacji do danego organizatora lotu, ponieważ określają dokładnie sposób postępowania. Gdy zauważysz, że Twój bagaż został zniszczony w trakcie lotu, zgłoś to zdarzenie od razu po przylocie na lotnisko docelowe w biurze przewoźnika lub u agenta linii. Z pomocą obsługi, na lotnisku należy wypełnić formularz PIR (Property Irregularity Report), czyli protokół niezgodności bagażowej, w którym określamy orientacyjną datę zakupu uszkodzonych części bagażu, ich cenę oraz wysokość odszkodowania. Zgłoszenie reklamacyjne możesz także wysłać do 7 dni od zaistniałej sytuacji ale należy pamiętać, że ważna jest data stempla pocztowego. Warto też zrobić zdjęcie uszkodzonego mienia w celu uwiarygodnienia straty. Skutecznym sposobem na uchronienie się przed stratami wynikającymi z uszkodzenia bagażu przez przewoźnika jest wykupienie odpowiedniej polisy ubezpieczeniowej przed wyjazdem.