Ładowanie...
LANGM_JS_PLUS_FLIGHT_TYPE_TF_DISCLAIMER
Lecisz samolotem i na lotnisku okazuje się, że walizka została zniszczona? Poniżej przedstawiamy kilka ważnych rad , co trzeba zrobić, aby wyjaśnić zaistniałą trudną sytuację.
Najważniejsze kwestie związane z polityką bagażową reguluje art.17 pkt 2 Konwencji Montrealskiej z 1999 r. i rozporządzenie PE 889/2002. Wskazane wyżej dokumenty mówią o tym, że przewoźnik bierze odpowiedzialność za szkody torby tylko pod warunkiem, że uszkodzenie nastąpiło na pokładzie samolotu lub w czasie dowozu przez załogę oraz, że turysta ma prawo do starania się o zwrot kosztów za swoją stratę.W przypadku gdy bagaż jest rejestrowany organizator lotu ponosi odpowiedzialność nawet jeśli nie jest winny uszkodzenia.Gdy bagaż nie jest rejestrowany pasażer musi udowodnić, że doszło do uszkodzenia z winy przewoźnika.
Zanim polecisz w wymarzoną podróż do Chios - Larnaca warto zapoznać się z warunkami zgłaszania roszczeń do danego organizatora lotu, ponieważ regulują dokładnie sposób postępowania. Gdy zauważysz, że Twój bagaż został zniszczony podczas lotu, zgłoś to zdarzenie od razu po przybyciu na lotnisko docelowe w biurze przewoźnika lub u agenta linii. Z pomocą pracownika, na lotnisku należy wypełnić protokół PIR (Property Irregularity Report), czyli protokół niezgodności mienia, w którym określamy orientacyjną datę zakupu zniszczonych elementów bagażu, ich cenę oraz wysokość odszkodowania. Fomularz reklamacyjny możesz także wysłać do 7 dni od zaistniałej sytuacji ale trzeba pamiętać, że ważna jest data stempla pocztowego. Warto też zrobić zdjęcie uszkodzonego mienia w celu uwiarygodnienia straty. Najlepszym sposobem na uchronienie się przed stratami wynikającymi ze zniszczenia torby przez przewoźnika jest wykupienie odpowiedniej polisy ubezpieczeniowej przed lotem.