Ładowanie...
LANGM_JS_PLUS_FLIGHT_TYPE_TF_DISCLAIMER
Podróżujesz samolotem i na lotnisku okazało się, że walizka została zniszczona? Niżej przedstawiamy kilka istotnych wskazówek , co trzeba zrobić, aby wyjaśnić zaistniałą niekomfortową sytuację.
Najważniejsze kwestie związane z bagażem określa konwencja montrealska i Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego 889/2002. Wspomniane akty prawne mówią o tym, że organizator lotu bierze odpowiedzialność za szkody torby wyłącznie pod warunkiem, że zniszczenie nastąpiło na pokładzie samolotu lub w czasie dowozu przez obsługę lotniska oraz, że turysta ma prawo do ubiegania się o odszkodowanie za swoją stratę.W sytuacji gdy walizka lub torba jest rejestrowana przewoźnik ponosi odpowiedzialność nawet jeśli nie jest winny uszkodzenia.Gdy bagaż nie jest rejestrowany turysta musi dowieść, że doszło do szkody z winy przewoźnika.
Zanim polecisz w wymarzoną podróż do Chongqing - Sevilla warto zapoznać się z warunkami zgłaszania roszczeń do danego przewoźnika, ponieważ regulują dokładnie sposób postępowania. Gdy zauważysz, że Twój bagaż został uszkodzony podczas lotu, zgłoś to zdarzenie bezzwłocznie po przybyciu na lotnisko docelowe w biurze linii lotniczych lub u agenta linii. Z pomocą obsługi, na lotnisku powinno się uzupełnić protokół PIR (Property Irregularity Report), czyli protokół niezgodności bagażowej, w którym określamy orientacyjną datę zakupu uszkodzonych elementów bagażu, ich cenę oraz kwotę odszkodowania. Zgłoszenie reklamacyjne możesz także wysłać do 7 dni od zaistniałej sytuacji ale należy pamiętać, że liczy się data stempla pocztowego. Warto też dołączyć zdjęcie zniszczonego bagażu w celu uwiarygodnienia straty. Najlepszym sposobem na uchronienie się przed stratami wynikającymi z uszkodzenia bagażu przez przewoźnika jest wykupienie odpowiedniej polisy ubezpieczeniowej przed lotem.