X
Ładowanie...

Tanie loty Cordoba Falkoping

LANGM_JS_LP_PRICE_FROM LANGM_JS_LP_NO_PRICE

Opłata serwisowa naliczana w zależności od typu lotu: 69 -129 zł

Sprawdź promocje na loty

Cordoba Falkoping

 

LANGM_JS_PLUS_FLIGHT_TYPE_TF_DISCLAIMER

Bilety lotnicze Cordoba Falkoping

Rezerwuj teraz! Ceny mogą ulec zmianie! Wysokość doliczanej opłaty serwisowej w przedziale 69-129 zł jest uzależniona od typu lotu.
Zobacz więcej lotów

Najlepsze promocje Falkoping

Przewodnik po lotach Falkoping

Opóźnenie oraz odwołanie samolotu na trasie Cordoba - Jönköping - to warto wiedzieć! Krótki informator o prawach podróżnego

Każdego dnia na wszystkich lotniskach globu z różnych przyczyn wybrane rejsy bywają spóźnione lub odwołane. Zanim wybierzesz się w podróż Cordoba - Jönköping a Twój lot będzie opóźniony lub odwołany, dowiedz się, co zrobić w takiej sytuacji i czego możesz oczekiwać od przewoźnika. Najważniejsze kwestie dotyczące praw podróżnego określa Konwencja Montrealska z 1996 roku oraz rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady nr 261 z 2004 roku w przypadku odwołania lub opóźnienia samolotu. To, czy możesz się ubiegać o rekompensatę od przewoźnika za opóźnienie lotu zależy od długości opóźnienia.   Rekompensata od organizatora lotu przysługuje podróżnym za spóźnienia większych niż 3 godziny w stosunku do zaplanowanej godziny lądowania.  Jeśli lot jest spóźniony 5 godzin, podróżni mają prawo domagać się zwrotu pieniędzy za bilet Cordoba - Jönköping. Rekompensata może być w formie ewkiwalentu pieniężnego lub w postaci bonów podróżnych, jeśli poszkodowany wyrazi na to zgodę. W sytuacji gdy opóźnienie spowoduje potrzebę noclegu przwoźnik powinien pokryć koszt wynajęcia pokoju oraz zapewnić transport pomiędzy hotelem a lotniskiem. Ponadto w momencie każdego opóźnienia przewoźnik musi zapewnić poszkodowanym pasażerom bezpłatne napoje i posiłki, których ilość zależna jest od czasu oczekiwania na podróż oraz powinien umożliwić wykonanie 2 rozmów telefonicznych na swój koszt. A co jeśli organizator lotu odwoła Twój lot Cordoba - Jönköping? Gdy lot został odwołany pasażer ma prawo domagać się zwrotu w terminie 7 dni pełnego kosztu biletu lub zmiany planu podróży. Jeżeli nie został w odpowiednim czasie, czyli do 14 dni przed datą planowanego lotu poinformowany o odwołaniu lotu lub został powiadomiony w okresie krótszym i organizator lotu nie zaoferował mu przelotu alternatywnego w czasie określonym przez właściwe przepisy, przysługuje mu odszkodowanie pieniężne w wysokości od 250 do 600 euro. Wspomniana rekompensata pieniężna nie przysługuje jednak, jeżeli lot odwołano z przyczyn obiektywnych  takich jak m.in.niekorzystne warunki atmosferyczne, strajk na lotnisku lub niestabilna sytuacja polityczna w kraju docelowym.

Kroki formlane, jak ubiegać się o odszkodowanie za opóźnienie lu b odowołanie lotu

Wniosek o odszkodowanie składamy w pierwszej kolejności u przewoźnika. Wzór protokołu rekalmacyjnego znajdziesz zawsze na stronie internetowej linii lotniczych i z niego warto korzystać. Jeśli taki formularz chcesz uzupełnić na lotnisku, to skorzystasz ze wzoru unijnego w biurze obsługi przewoźnika, z którego usług korzystałeś. W sytuacji gdy przewoźnik nie podjął się opieki nad pasażerami, to do takiego formularza reklamacyjnego dołącz wszystkie paragony, za zakup artykułów higienicznych, które były niezbędne na czas oczekiwania na lot. Jeżeli przewoźnik odmówi wypłaty odszkodowania można wystąpić ze skargą do Komisji Ochrony Praw Pasażerów, która działa przy Urzędzie Lotnictwa Cywilnego. Jest to ważne, gdyż dopiero po bezskutecznym podjęciu wszystkich kroków formalnych u przewoźnika, można wnieść do ULC skargę na naruszenie przez przewoźnika postanowień przepisów unijnych. Skargę można złożyć, jeśli od momentu złożenia formularza reklamacyjnego minęło 30 dni. Należy do niej załączyć kopię reklamacji skierowanej do linii lotniczej, kopię udzielonej przez niego odpowiedzi, bądź wskazanie, że po upływie 30 dni odpowiedź na reklamację nie została wysłana oraz kopię potwierdzenia rezerwacji na dany lot.