Ładowanie...
LANGM_JS_PLUS_FLIGHT_TYPE_TF_DISCLAIMER
Podróżujesz samolotem i na lotnisku okazało się, że bagaż został zniszczony? Poniżej prezentujemy kilka istotnych rad , co należy zrobić, aby rozwiązać zaistniałą niekomfortową sytuację.
Najistotniejsze kwestie związane z polityką bagażową określa art.17 pkt 2 Konwencji Montrealskiej z 1999 r. i Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego 889/2002. Wskazane wyżej dokumenty mówią o tym, że przewoźnik bierze odpowiedzialność za szkody torby wyłącznie pod warunkiem, że zniszczenie nastąpiło na pokładzie samolotu lub w czasie dowozu przez załogę oraz, że pasażer ma prawo do starania się o rekompensatę za swoją stratę.W sytuacji gdy bagaż jest rejestrowany organizator lotu ponosi odpowiedzialność nawet jeśli nie jest sprawcą szkody.Gdy walizka lub torba nie jest rejestrowana podróżny musi udowodnić, że doszło do uszkodzenia z winy przewoźnika.
Zanim polecisz w wymarzoną podróż do Daqing - Manchester warto zapoznać się z warunkami zgłaszania roszczeń do danego organizatora lotu, ponieważ regulują dokładnie sposób postępowania. Gdy zauważysz, że Twój bagaż został zniszczony w trakcie lotu, zgłoś to zdarzenie od razu po przylocie na lotnisko docelowe w biurze przewoźnika lub u agenta linii. Przy pomocy obsługi, na lotnisku powinno się uzupełnić protokół PIR (Property Irregularity Report), czyli protokół niezgodności bagażowej, w którym określamy przybliżoną datę zakupu zniszczonych części bagażu, ich cenę oraz wysokość odszkodowania. Fomularz reklamacyjny możesz także wysłać do 7 dni od zdarzenia ale należy pamiętać, że liczy się data stempla pocztowego. Warto też dołączyć zdjęcie zniszczonego mienia w celu uwiarygodnienia szkody. Najlepszym sposobem na uchronienie się przed stratami wynikającymi ze zniszczenia torby przez przewoźnika jest zakup konkretnej polisy ubezpieczeniowej przed lotem.