Ładowanie...
LANGM_JS_PLUS_FLIGHT_TYPE_TF_DISCLAIMER
Organizujesz podróż do Decimomannu - Sztokholm i marzysz, aby dotrzeć tam samolotem, niemniej jednak obawiasz się latania, a w telewizji natknąłeś się na opisy dotyczące wypadków lotniczych? Faktem jest, że jeśli dojdzie do rozbicia samolotu, to jest to spektakularne i mocno komentowane w telewizji, jednak tych wypadków nie jest tak wiele. Jak przekonują fachowcy zajmujący się badaniem wypadków, rozwijające się lotnictwo i technologie minimalizują wystąpienia usterek w maszynie , a także wypadków z innych przyczyn.
Bezpieczny samolot to taki, w którym możliwość wystąpienia awarii prowadzącej do śmiertelnego wypadku jest nieskończenie mała. W obecnych czasach produkowane samoloty są tak konstruowane, by możliwość wypadku była prawie niemożliwa. Inżynierowie projektujący samoloty mają, przede wszystkim tak skonstruować konkretny podzespół, aby nigdy nie doszło do jego awarii. Zakładając, że jednak może dojść do awarii podzespołu, jego trwałość powinna być tak określona, by móc wymienić go przed jego awarią. Dodatkowo, dla pełnego komfortu, niektóre zespoły są podwójne, a nawet potrójne, co umożliwia kontrolę nad samolotem w razie kilku nawet usterek naraz. W porównaniu z samochodami, konstrukcja samolotu i elementów znajdujących się w jego wnętrzu jest dużo bardziej trwała. Fotele pasażerskie wzmocniono w taki sposób, aby w momencie katastrofy lepiej trzymały się podłogi i nie były w stanie zmiażdżyć siedzących na nich pasażerów. Materiały, z których wykonane są obicia foteli czy dywany muszą być ognioodporne.
Urządzenia znajdujące się w kokpicie ostrzegają pilotów o wykrytej awarii, tuż po jej wystąpieniu, czyli wtedy, gdy czas na reakcję jest najlepszy, by nie dopuścić do poważnej awarii. Dotyczy to także aspektów nie związanych z konstrukcją m.in. gdy samolot leci zbyt nisko lub o innych samolotach przelatujących w pobliżu. Do tego dochodzą unowocześnione systemy znajdujące się na ziemi. Wszystko po to, aby samolot nie wylądował na pasie, na którym znajduje się inna maszyna czy też nie wybrał zajętej drogi kołowania.