Ładowanie...
LANGM_JS_PLUS_FLIGHT_TYPE_TF_DISCLAIMER
Podróżujesz samolotem i na lotnisku okazuje się, że walizka została zniszczona? Niżej przedstawiamy kilka ważnych wskazówek , co należy zrobić, aby rozwiązać zaistniałą niekomfortową sytuację.
Najistotniejsze kwestie związane z bagażem reguluje konwencja montrealska i rozporządzenie PE 889/2002. Wskazane wyżej dokumenty informują o tym, że przewoźnik bierze odpowiedzialność za szkody bagażu tylko pod warunkiem, że zniszczenie nastąpiło na pokładzie samolotu lub w czasie załadunku przez obsługę lotniska oraz, że podróżny ma prawo do ubiegania się o rekompensatę za swoją stratę.W sytuacji gdy bagaż jest rejestrowany organizator lotu jest odpowiedzialny nawet jeśli nie jest sprawcą szkody.Gdy bagaż nie jest rejestrowany podróżny musi dowieść, że doszło do szkody z winy przewoźnika.
Zanim udasz się w wymarzoną podróż do Denizli - Min Wody warto zapoznać się z warunkami zgłaszania roszczeń do danego organizatora lotu, ponieważ określają szczegółowo sposób postępowania. Gdy zauważysz, że Twój bagaż został zniszczony w trakcie lotu, zgłoś to zdarzenie bezzwłocznie po przylocie na lotnisko docelowe w biurze przewoźnika lub u agenta linii. Z pomocą obsługi, na lotnisku powinno się wypełnić formularz PIR (Property Irregularity Report), czyli protokół niezgodności bagażowej, w którym określamy przybliżoną datę zakupu zniszczonych elementów bagażu, ich cenę oraz kwotę odszkodowania. Zgłoszenie reklamacyjne możesz także wysłać do 7 dni od zdarzenia ale należy pamiętać, że ważna jest data stempla pocztowego. Warto też dołączyć zdjęcie uszkodzonego mienia w celu uwiarygodnienia szkody. Najlepszym sposobem na uchronienie się przed stratami wynikającymi z uszkodzenia torby przez przewoźnika jest zakup odpowiedniej polisy ubezpieczeniowej przed podróżą.