Ładowanie...
LANGM_JS_PLUS_FLIGHT_TYPE_TF_DISCLAIMER
Podróżujesz samolotem i na lotnisku okazało się, że walizka została zniszczona? Poniżej przedstawiamy kilka ważnych informacji , co należy zrobić, aby wyjaśnić zaistniałą trudną sytuację.
Najistotniejsze kwestie związane z polityką bagażową reguluje art.17 pkt 2 Konwencji Montrealskiej z 1999 r. i rozporządzenie PE 889/2002. Wspomniane dokumenty mówią o tym, że organizator lotu bierze odpowiedzialność za szkody bagażu tylko pod warunkiem, że uszkodzenie nastąpiło na pokładzie samolotu lub w czasie dowozu przez załogę oraz, że pasażer ma prawo do ubiegania się o zwrot kosztów za swoją stratę.W przypadku gdy walizka lub torba jest rejestrowana organizator lotu ponosi odpowiedzialność nawet jeśli nie jest sprawcą szkody.Gdy bagaż nie jest rejestrowany pasażer musi udowodnić, że doszło do uszkodzenia z winy przewoźnika.
Zanim udasz się w wymarzoną podróż do Dublin - Tallahassee warto zapoznać się z regulaminem zgłaszania roszczeń do danego przewoźnika, ponieważ określają dokładnie sposób postępowania. Gdy zauważysz, że Twój bagaż został zniszczony podczas lotu, zgłoś to zdarzenie natychmiast po przybyciu na lotnisko docelowe w biurze przewoźnika lub u agenta linii. Przy pomocy pracownika, na lotnisku trzeba uzupełnić protokół PIR (Property Irregularity Report), czyli protokół niezgodności bagażowej, w którym określamy przybliżoną datę zakupu uszkodzonych elementów bagażu, ich cenę oraz wysokość rekompensaty. Zgłoszenie reklamacyjne możesz także wysłać do 7 dni od zdarzenia ale należy pamiętać, że ważna jest data stempla pocztowego. Warto też dołączyć zdjęcie zniszczonego bagażu w celu uwiarygodnienia szkody. Najlepszym sposobem na zabezpieczenie się przed stratami wynikającymi ze zniszczenia walizki przez przewoźnika jest zakup konkretnej polisy ubezpieczeniowej przed wyjazdem.