Ładowanie...
LANGM_JS_PLUS_FLIGHT_TYPE_TF_DISCLAIMER
Lecisz samolotem i na lotnisku okazuje się, że walizka została zniszczona? Poniżej prezentujemy kilka ważnych wskazówek , co należy zrobić, aby rozwiązać zaistniałą niekomfortową sytuację.
Najistotniejsze kwestie związane z bagażem określa konwencja montrealska i Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego 889/2002. Wspomniane akty prawne informują o tym, że organizator lotu ponosi odpowiedzialność za szkody bagażu wyłącznie pod warunkiem, że zniszczenie nastąpiło na pokładzie samolotu lub w czasie załadunku przez obsługę lotniska oraz, że pasażer ma prawo do starania się o odszkodowanie za swoją stratę.W przypadku gdy walizka lub torba jest rejestrowana organizator lotu ponosi odpowiedzialność nawet jeśli nie jest winny uszkodzenia.Gdy bagaż nie jest rejestrowany turysta musi udowodnić, że doszło do szkody z winy organizatora lotu.
Zanim udasz się w wymarzoną podróż do Edremit - dog angielski warto zapoznać się z warunkami zgłaszania roszczeń do danego przewoźnika, ponieważ regulują dokładnie sposób postępowania. Gdy zauważysz, że Twój bagaż został uszkodzony podczas transportu, zgłoś to zdarzenie natychmiast po przylocie na lotnisko docelowe w biurze przewoźnika lub u agenta linii. Z pomocą obsługi, na lotnisku trzeba wypełnić protokół PIR (Property Irregularity Report), czyli protokół niezgodności mienia, w którym określamy orientacyjną datę zakupu uszkodzonych części bagażu, ich cenę oraz wysokość rekompensaty. Zgłoszenie reklamacyjne możesz także wysłać do 7 dni od zaistniałej sytuacji ale należy pamiętać, że ważna jest data stempla pocztowego. Warto też dołączyć zdjęcie uszkodzonego mienia w celu uwiarygodnienia straty. Najlepszym sposobem na uchronienie się przed stratami wynikającymi z uszkodzenia bagażu przez przewoźnika jest zakup odpowiedniej polisy ubezpieczeniowej przed lotem.