Ładowanie...
LANGM_JS_PLUS_FLIGHT_TYPE_TF_DISCLAIMER
Podróżujesz samolotem i na lotnisku okazuje się, że bagaż został zniszczony? Poniżej prezentujemy kilka ważnych informacji , co trzeba zrobić, aby wyjaśnić zaistniałą niekomfortową sytuację.
Najważniejsze kwestie związane z bagażem określa konwencja montrealska i rozporządzenie PE 889/2002. Wskazane wyżej dokumenty mówią o tym, że organizator lotu ponosi odpowiedzialność za szkody walizki wyłącznie pod warunkiem, że zniszczenie nastąpiło na pokładzie samolotu lub w czasie załadunku przez załogę oraz, że podróżny ma prawo do starania się o rekompensatę za swoją stratę.W przypadku gdy walizka lub torba jest rejestrowana organizator lotu ponosi odpowiedzialność nawet jeśli nie jest sprawcą uszkodzenia.Gdy bagaż nie jest rejestrowany podróżny musi udowodnić, że doszło do szkody z winy przewoźnika.
Zanim udasz się w wymarzoną podróż do Frankfurt - Aurangabad warto zapoznać się z warunkami zgłaszania roszczeń do danego przewoźnika, ponieważ regulują szczegółowo sposób postępowania. Gdy zauważysz, że Twój bagaż został zniszczony podczas lotu, zgłoś to zdarzenie od razu po przybyciu na lotnisko docelowe w biurze linii lotniczych lub u agenta linii. Z pomocą obsługi, na lotnisku należy wypełnić formularz PIR (Property Irregularity Report), czyli protokół niezgodności bagażowej, w którym określamy orientacyjną datę zakupu zniszczonych elementów bagażu, ich cenę oraz wysokość rekompensaty. Zgłoszenie reklamacyjne możesz także wysłać do 7 dni od zdarzenia ale należy pamiętać, że ważna jest data stempla pocztowego. Warto też dołączyć zdjęcie zniszczonego mienia w celu uwiarygodnienia straty. Najlepszym sposobem na uchronienie się przed stratami wynikającymi ze zniszczenia torby przez przewoźnika jest wykupienie konkretnej polisy ubezpieczeniowej przed wyjazdem.