Ładowanie...
LANGM_JS_PLUS_FLIGHT_TYPE_TF_DISCLAIMER
Organizujesz podróż do Fribourg - Sines i marzysz, aby dotrzeć tam samolotem, niemniej jednak boisz się latania, a w Internecie natknąłeś się na informacje dotyczące katastrof lotniczych? Faktem jest, że jeśli dojdzie do rozbicia samolotu, to jest to spektakularne i mocno komentowane w mediach, jednak tych katastrof nie jest tak dużo. Jak przekonują fachowcy zajmujący się analizą wypadków, współczesne lotnictwo i technologie minimalizują wystąpienia usterek w maszynie , a także katastrof z innych przyczyn.
Bezpieczny samolot to taki, w którym możliwość wystąpienia usterki wiodącej do śmiertelnego wypadku jest nieskończenie mała. W obecnych czasach produkowane samoloty są tak konstruowane, by możliwość śmiertelnego wypadku była prawie niemożliwa. Konstruktorzy samolotu mają, przede wszystkim tak zaprojektować konkretny podzespół, aby nigdy nie doszło do jego awarii. Biorąc pod uwagę fakt,że jednak może dojść do usterki podzespołu, jego trwałość powinna być tak określona, by móc zmeinić na nowy przed jego awarią. Ponadto, dla pełnego komfortu, niektóre zespoły są podwójne, a nawet potrójne, co umożliwia kontrolę samolotu w razie kilku nawet awarii naraz. W porównaniu z samochodami, konstrukcja samolotu i elementów znajdujących się w jego wnętrzu jest znacznie mocniejsza. Fotele pasażerskie wzmocniono w taki sposób, aby w momencie katastrofy lepiej trzymały się podłoża i nie były w stanie zmiażdżyć siedzących na nich pasażerów. Materiały, z których wykonana jest tapicerka foteli czy dywany muszą być ognioodporne.
Urządzenia zainstalowane w kokpicie informują pilotów o wykrytej awarii, tuż po jej wystąpieniu, czyli wtedy, gdy czas na reakcję jest najlepszy, by nie dopuścić do poważnego wypadku. Dotyczy to także aspektów nie związanych z konstrukcją m.in. gdy samolot leci zbyt nisko lub o innych samolotach przelatujących w pobliżu. Do tego dochodzą unowocześnione systemy znajdujące się na każdym lotnisku Fribourg - Sines. Wszystko po to, aby samolot nie wylądował na pasie, na którym znajduje się inna maszyna czy też nie wybrał zajętej drogi kołowania.