Ładowanie...
LANGM_JS_PLUS_FLIGHT_TYPE_TF_DISCLAIMER
Planujesz wycieczkę do Gallivare - Goteborg i marzysz, aby dotrzeć tam samolotem, niemniej jednak boisz się latania, a w sieci natknąłeś się na opisy dotyczące katastrof lotniczych? Faktem jest, że jeśli dojdzie do wypadku z udziałem samolotu, to jest to spektakularne i mocno komentowane w telewizji, jednak tych katastrof nie jest tak dużo. Jak przekonują specjaliści zajmujący się badaniem wypadków, rozwijające się lotnictwo i technologie przyczyniają się do minimalizacji wystąpienia awarii w maszynie , a także katastrof z innych przyczyn.
Bezpieczny samolot to taki, w którym możliwość wystąpienia usterki prowadzącej do poważnego wypadku jest nieskończenie mała. W obecnych czasach produkowane samoloty są tak konstruowane, by możliwość wypadku była prawie niemożliwa. Inżynierowie projektujący samoloty mają, przede wszystkim tak zaprojektować konkretny podzespół, aby nigdy nie uległ awarii. Zakładając, że jednak może dojść do usterki podzespołu, jego żywot powinien być tak określony, by móc wymienić go zanim nastąpi usterka. Ponadto, dla pełnego komfortu, niektóre zespoły są podwójne, a nawet potrójne, co umożliwia kontrolę samolotu w razie kilku nawet usterek naraz. W porównaniu do samochodów, konstrukcja samolotu i elementów znajdujących się w jego wnętrzu jest dużo bardziej trwała. Fotele pasażerskie wzmocniono w taki sposób, aby podczas wypadku mocno trzymały się podłoża i nie były w stanie zmiażdżyć siedzących na nich pasażerów. Materiały, z których wykonana jest tapicerka foteli czy dywany muszą być ognioodporne.
Urządzenia zainstalowane w kokpicie ostrzegają pilotów o wykrytej awarii, tuż po jej wystąpieniu, czyli w momencie kiedy czas na reakcję jest najdogodniejszy, by nie dopuścić do poważnej awarii. Dotyczy to także aspektów nie związanych z konstrukcją m.in. gdy samolot leci zbyt nisko lub o innych samolotach przelatujących w pobliżu. Do tego dochodzą zmodernizowanie systemy znajdujące się na każdym lotnisku Gallivare - Goteborg. Wszystko po to, aby samolot nie wylądował na pasie, na którym znajduje się inna maszyna czy też nie wybrał zajętej drogi kołowania.