Ładowanie...
LANGM_JS_PLUS_FLIGHT_TYPE_TF_DISCLAIMER
Podróżujesz samolotem i na lotnisku okazuje się, że torba została zniszczona? Niżej przedstawiamy kilka ważnych rad , co trzeba zrobić, aby rozwiązać zaistniałą niekomfortową sytuację.
Najważniejsze kwestie związane z bagażem określa art.17 pkt 2 Konwencji Montrealskiej z 1999 r. i rozporządzenie PE 889/2002. Wskazane wyżej dokumenty mówią o tym, że organizator lotu bierze odpowiedzialność za uszkodzenia bagażu wyłącznie pod warunkiem, że zniszczenie nastąpiło na pokładzie samolotu lub w czasie załadunku przez załogę oraz, że pasażer ma prawo do starania się o rekompensatę za swoją stratę.W przypadku gdy bagaż jest rejestrowany przewoźnik ponosi odpowiedzialność nawet jeśli nie jest sprawcą uszkodzenia.Gdy walizka lub torba nie jest rejestrowana pasażer musi dowieść, że doszło do szkody z winy organizatora lotu.
Zanim udasz się w wymarzoną podróż do Gdańsk - Montreal (Dorval Intl) warto zapoznać się z regulaminem zgłaszania reklamacji do danego organizatora lotu, ponieważ regulują dokładnie sposób postępowania. Gdy zauważysz, że Twój bagaż został zniszczony w trakcie lotu, zgłoś to zdarzenie od razu po przylocie na lotnisko docelowe w biurze przewoźnika lub u agenta linii. Z pomocą obsługi, na lotnisku powinno się uzupełnić formularz PIR (Property Irregularity Report), czyli protokół niezgodności bagażowej, w którym określamy orientacyjną datę zakupu uszkodzonych części bagażu, ich cenę oraz wysokość odszkodowania. Zgłoszenie reklamacyjne możesz także wysłać do 7 dni od zdarzenia ale należy pamiętać, że liczy się data stempla pocztowego. Warto też dołączyć zdjęcie uszkodzonego mienia w celu uwiarygodnienia szkody. Skutecznym sposobem na zabezpieczenie się przed stratami wynikającymi ze zniszczenia walizki przez przewoźnika jest zakup odpowiedniej polisy ubezpieczeniowej przed lotem.