Ładowanie...
LANGM_JS_PLUS_FLIGHT_TYPE_TF_DISCLAIMER
Planujesz podróż do Genewa - Leon i marzysz, aby dotrzeć tam samolotem, niemniej jednak boisz się latania, a w telewizji natknąłeś się na opisy dotyczące katastrof lotniczych? Faktem jest, że jeśli dojdzie do wypadku z udziałem samolotu, to jest to spektakularne i mocno komentowane w prasie, jednak tych wypadków nie jest tak wiele. Jak przekonują specjaliści zajmujący się analizą wypadków, współczesne lotnictwo i technologie przyczyniają się do minimalizacji wystąpienia usterek w maszynie , a także wypadków z innych przyczyn.
Bezpieczny samolot to taki, w którym możliwość wystąpienia usterki prowadzącej do śmiertelnego wypadku jest nieskończenie mała. Obecnie produkowane samoloty są tak konstruowane, by możliwość katastrofy była prawie niemożliwa. Inżynierowie projektujący samoloty mają, przede wszystkim tak skonstruować dany podzespół, aby nigdy nie uległ awarii. Zakładając, że jednak może dojść do usterki podzespołu, jego trwałość powinna być tak określona, by móc zmeinić na nowy przed jego awarią. Ponadto, dla pełnego komfortu, niektóre zespoły są podwójne, a nawet potrójne, co umożliwia kontrolę nad samolotem w razie kilku nawet usterek naraz. W porównaniu do samochodów, konstrukcja samolotu i elementów znajdujących się w jego wnętrzu jest dużo bardziej trwała. Fotele pasażerskie wzmocniono w taki sposób, aby podczas wypadku mocno trzymały się podłoża i nie były w stanie zmiażdżyć siedzących na nich pasażerów. Materiały, z których wykonana jest tapicerka foteli czy dywany muszą być ognioodporne.
Urządzenia zainstalowane w kokpicie ostrzegają pilotów o wykrytej awarii, tuż po jej wystąpieniu, czyli wtedy, gdy czas na reakcję jest najdogodniejszy, by nie dopuścić do poważnej awarii. Dotyczy to także uchybień nie związanych z technologią m.in. gdy samolot leci zbyt nisko lub o innych samolotach przelatujących w pobliżu. Do tego dochodzą unowocześnione systemy znajdujące się na każdym lotnisku Genewa - Leon. Wszystko po to, aby samolot nie wylądował na pasie, na którym znajduje się inna maszyna czy też nie wybrał zajętej drogi kołowania.