Ładowanie...
LANGM_JS_PLUS_FLIGHT_TYPE_TF_DISCLAIMER
Lecisz samolotem i na lotnisku okazuje się, że walizka została zniszczona? Poniżej prezentujemy kilka ważnych rad , co należy zrobić, aby rozwiązać zaistniałą trudną sytuację.
Najistotniejsze kwestie związane z polityką bagażową określa konwencja montrealska i Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego 889/2002. Wspomniane dokumenty informują o tym, że organizator lotu ponosi odpowiedzialność za szkody bagażu wyłącznie pod warunkiem, że uszkodzenie nastąpiło na pokładzie samolotu lub w czasie dowozu przez załogę oraz, że podróżny ma prawo do ubiegania się o zwrot kosztów za swoją stratę.W przypadku gdy walizka lub torba jest rejestrowana organizator lotu ponosi odpowiedzialność nawet jeśli nie jest winny uszkodzenia.Gdy bagaż nie jest rejestrowany turysta musi udowodnić, że doszło do zniszczenia z winy przewoźnika.
Zanim polecisz w wymarzoną podróż do Glasgow - Maputo warto zapoznać się z warunkami zgłaszania reklamacji do danego przewoźnika, ponieważ regulują dokładnie sposób postępowania. Gdy zauważysz, że Twój bagaż został uszkodzony w trakcie transportu, zgłoś to zdarzenie natychmiast po przybyciu na lotnisko docelowe w biurze linii lotniczych lub u agenta linii. Z pomocą obsługi, na lotnisku należy uzupełnić protokół PIR (Property Irregularity Report), czyli protokół niezgodności mienia, w którym określamy przybliżoną datę zakupu uszkodzonych części bagażu, ich cenę oraz wysokość rekompensaty. Zgłoszenie reklamacyjne możesz także przesłać do 7 dni od zaistniałej sytuacji ale trzeba pamiętać, że ważna jest data stempla pocztowego. Warto też zrobić zdjęcie uszkodzonego bagażu w celu uwiarygodnienia szkody. Najlepszym sposobem na zabezpieczenie się przed stratami wynikającymi z uszkodzenia bagażu przez linie lotnicze jest zakup odpowiedniej polisy ubezpieczeniowej przed podróżą.