Ładowanie...
LANGM_JS_PLUS_FLIGHT_TYPE_TF_DISCLAIMER
Lecisz samolotem i na lotnisku okazało się, że bagaż został zniszczony? Poniżej przedstawiamy kilka ważnych wskazówek , co trzeba zrobić, aby rozwiązać zaistniałą niekomfortową sytuację.
Najważniejsze kwestie związane z polityką bagażową reguluje art.17 pkt 2 Konwencji Montrealskiej z 1999 r. i Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego 889/2002. Wskazane wyżej akty prawne informują o tym, że przewoźnik ponosi odpowiedzialność za szkody torby wyłącznie pod warunkiem, że uszkodzenie nastąpiło na pokładzie samolotu lub w czasie załadunku przez obsługę lotniska oraz, że turysta ma prawo do ubiegania się o rekompensatę za swoją stratę.W przypadku gdy bagaż jest rejestrowany organizator lotu ponosi odpowiedzialność nawet jeśli nie jest winny uszkodzenia.Gdy walizka lub torba nie jest rejestrowana pasażer musi dowieść, że doszło do zniszczenia z winy organizatora lotu.
Zanim polecisz w wymarzoną podróż do Glasgow - Missoula warto zapoznać się z regulaminem zgłaszania reklamacji do danego organizatora lotu, ponieważ określają dokładnie sposób postępowania. Gdy zauważysz, że Twój bagaż został uszkodzony w trakcie transportu, zgłoś to zdarzenie natychmiast po przylocie na lotnisko docelowe w biurze przewoźnika lub u agenta linii. Z pomocą pracownika, na lotnisku powinno się uzupełnić formularz PIR (Property Irregularity Report), czyli protokół niezgodności bagażowej, w którym określamy orientacyjną datę zakupu zniszczonych części bagażu, ich cenę oraz kwotę rekompensaty. Fomularz reklamacyjny możesz także przesłać do 7 dni od zaistniałej sytuacji ale trzeba pamiętać, że ważna jest data stempla pocztowego. Warto też dołączyć zdjęcie zniszczonego mienia w celu uwiarygodnienia szkody. Skutecznym sposobem na uchronienie się przed stratami wynikającymi z uszkodzenia walizki przez przewoźnika jest wykupienie konkretnej polisy ubezpieczeniowej przed lotem.