Ładowanie...
LANGM_JS_PLUS_FLIGHT_TYPE_TF_DISCLAIMER
Podróżujesz samolotem i na lotnisku okazało się, że torba została zniszczona? Poniżej prezentujemy kilka istotnych informacji , co trzeba zrobić, aby rozwiązać zaistniałą trudną sytuację.
Najistotniejsze kwestie związane z bagażem reguluje art.17 pkt 2 Konwencji Montrealskiej z 1999 r. i rozporządzenie PE 889/2002. Wspomniane dokumenty informują o tym, że organizator lotu ponosi odpowiedzialność za uszkodzenia torby wyłącznie pod warunkiem, że uszkodzenie nastąpiło na pokładzie samolotu lub w czasie załadunku przez obsługę lotniska oraz, że turysta ma prawo do ubiegania się o zwrot kosztów za swoją stratę.W przypadku gdy bagaż jest rejestrowany przewoźnik jest odpowiedzialny nawet jeśli nie jest winny uszkodzenia.Gdy bagaż nie jest rejestrowany pasażer musi udowodnić, że doszło do szkody z winy organizatora lotu.
Zanim udasz się w wymarzoną podróż do Grand Rapids - Oslo warto zapoznać się z warunkami zgłaszania reklamacji do danego organizatora lotu, ponieważ regulują szczegółowo sposób postępowania. Gdy zauważysz, że Twój bagaż został zniszczony podczas lotu, zgłoś to zdarzenie od razu po przylocie na lotnisko docelowe w biurze przewoźnika lub u agenta linii. Przy pomocy pracownika, na lotnisku trzeba uzupełnić formularz PIR (Property Irregularity Report), czyli protokół niezgodności bagażowej, w którym określamy orientacyjną datę zakupu zniszczonych elementów bagażu, ich cenę oraz wysokość odszkodowania. Zgłoszenie reklamacyjne możesz także wysłać do 7 dni od zdarzenia ale należy pamiętać, że ważna jest data stempla pocztowego. Warto też dołączyć zdjęcie uszkodzonego mienia w celu uwiarygodnienia szkody. Skutecznym sposobem na uchronienie się przed stratami wynikającymi z uszkodzenia walizki przez przewoźnika jest zakup odpowiedniej polisy ubezpieczeniowej przed wyjazdem.