X
Ładowanie...

Tanie loty Halmstad Uppsala

już od

+ opłata serwisowa uzależniona od typu lotu 69 -129 zł
26 kwi 03 maj Data wylotu

Sprawdź promocje na loty

Halmstad Uppsala

 

LANGM_JS_PLUS_FLIGHT_TYPE_TF_DISCLAIMER

Bilety lotnicze Halmstad Uppsala

Rezerwuj teraz! Ceny mogą ulec zmianie! Wysokość doliczanej opłaty serwisowej w przedziale 69-129 zł jest uzależniona od typu lotu.
Zobacz więcej lotów

Najlepsze promocje Halmstad Uppsala

Przewodnik po lotach Halmstad Uppsala

Opóźnenie oraz odwołanie lotu Halmstad - Uppsala - to warto wiedzieć! Krótki informator o prawach podróżnego

Każdego dnia na wszystkich lotniskach świata z różnych przyczyn wybrane rejsy bywają opóźnione lub odwołane. Zanim wybierzesz się w podróż Halmstad - Uppsala a Twój lot będzie opóźniony lub odwołany, przeczytaj, co zrobić w takiej sytuacji i czego możesz oczekiwać od organizatora lotu. Najważniejsze kwestie dotyczące praw podróżnego reguluje Konwencja Montrealska z 1996 roku oraz rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady nr 261 z 2004 roku w przypadku odwołania lub opóźnienia lotu. To, czy możesz się ubiegać o rekompensatę od przewoźnika za opóźnienie lotu zależy od długości opóźnienia.   Rekompensata od organizatora lotu przysługuje turystom za opóźnienia powyżej 180 minut w stosunku do zaplanowanej godziny lądowania.  Jeśli lot jest spóźniony więcej niż 5 gidzin, turyści mają prawo domagać się zwrotu kosztów biletu Halmstad - Uppsala. Odszkodowanie może być w formie ewkiwalentu pieniężnego lub w postaci bonów podróżnych, jeśli poszkodowany wyrazi na to zgodę. W sytuacji gdy opóźnienie spowoduje potrzebę noclegu linie lotnicze powinny zwrócić koszt wynajęcia pokoju oraz zapewnić transport pomiędzy hotelem a lotniskiem. Ponadto w przypadku każdego opóźnienia przewoźnik musi zapewnić pasażerom bezpłatne napoje i posiłki, których ilość uzależniona jest od czasu oczekiwania na podróż oraz powinien umożliwić wykonanie 2 rozmów telefonicznych na swój koszt. A co jeśli przewoźnik odwoła Twój lot Halmstad - Uppsala? Gdy samolot został odwołany podróżny może domagać się zwrotu w terminie do 7 dni pełnego kosztu biletu lub zmiany planu podróży. Jeżeli nie został na czas, czyli na 14 dni przed datą planowanego lotu poinformowany o odwołaniu lotu lub został powiadomiony w okresie krótszym i organizator lotu nie zaoferował mu przelotu alternatywnego w czasie określonym przez właściwe przepisy, przysługuje mu odszkodowanie pieniężne w wysokości od 250 do 600 euro. Wspomniana rekompensata pieniężna nie przysługuje jednak, jeżeli lot odwołano z przyczyn niezależnych od przewoźnika  takich jak m.in.niekorzystne warunki atmosferyczne, strajk na lotnisku lub niestabilna sytuacja polityczna w kraju docelowym.

Kroki formlane, jak ubiegać się o rekompensatę za opóźnienie lu b odowołanie lotu

Wniosek o rekompensatę składamy w pierwszej kolejności u przewoźnika. Wzór protokołu rekalmacyjnego znajdziesz zawsze na stronie internetowej linii lotniczych i z niego warto korzystać. Jeśli taki protokół chcesz uzupełnić na lotnisku, to skorzystasz ze wzoru unijnego w biurze obsługi przewoźnika, z którego usług korzystałeś. W przypadku gdy linie lotnicze nie podjęły się opieki nad pasażerami, to do takiego protokołu reklamacyjnego dołącz wszystkie paragony, za zakup artykułów higienicznych, które były konieczne na czas oczekiwania na lot. Jeżeli przewoźnik odmówi wypłaty odszkodowania można wystąpić ze skargą do Komisji Ochrony Praw Pasażerów, która działa przy Urzędzie Lotnictwa Cywilnego. Jest to ważne, gdyż dopiero po bezskutecznym podjęciu wszystkich kroków formalnych u linii lotniczej, można wnieść do ULC skargę na naruszenie przez przewoźnika postanowień przepisów unijnych. Skargę można złożyć, jeśli od momentu złożenia reklamacji minęło więcej niż 30 dni. Należy do niej załączyć kopię reklamacji złożonej u linii lotniczej, kopię otrzymanej odpowiedzi, bądź wskazanie, że pomimo upływu terminu miesiąca odpowiedź na reklamację nie została udzielona a także kopię potwierdzenia rezerwacji na dany lot.