Ładowanie...
LANGM_JS_PLUS_FLIGHT_TYPE_TF_DISCLAIMER
Podróżujesz samolotem i na lotnisku okazuje się, że torba została zniszczona? Poniżej przedstawiamy kilka ważnych rad , co należy zrobić, aby wyjaśnić zaistniałą niekomfortową sytuację.
Najważniejsze kwestie związane z bagażem określa konwencja montrealska i rozporządzenie PE 889/2002. Wskazane wyżej akty prawne informują o tym, że przewoźnik bierze odpowiedzialność za szkody bagażu wyłącznie pod warunkiem, że uszkodzenie nastąpiło na pokładzie samolotu lub w czasie załadunku przez załogę oraz, że podróżny ma prawo do ubiegania się o odszkodowanie za swoją stratę.W sytuacji gdy walizka lub torba jest rejestrowana organizator lotu ponosi odpowiedzialność nawet jeśli nie jest sprawcą uszkodzenia.Gdy walizka lub torba nie jest rejestrowana podróżny musi dowieść, że doszło do szkody z winy linii lotniczych.
Zanim polecisz w wymarzoną podróż do Hamburg - Villavicencio warto zapoznać się z warunkami zgłaszania reklamacji do danego organizatora lotu, ponieważ określają szczegółowo sposób postępowania. Gdy zauważysz, że Twój bagaż został uszkodzony podczas transportu, zgłoś to zdarzenie od razu po przylocie na lotnisko docelowe w biurze przewoźnika lub u agenta linii. Z pomocą pracownika, na lotnisku należy uzupełnić formularz PIR (Property Irregularity Report), czyli protokół niezgodności bagażowej, w którym określamy orientacyjną datę zakupu uszkodzonych części bagażu, ich cenę oraz kwotę rekompensaty. Fomularz reklamacyjny możesz także przesłać do 7 dni od zaistniałej sytuacji ale trzeba pamiętać, że ważna jest data stempla pocztowego. Warto też zrobić zdjęcie zniszczonego bagażu w celu uwiarygodnienia straty. Najlepszym sposobem na zabezpieczenie się przed stratami wynikającymi ze zniszczenia torby przez linie lotnicze jest wykupienie konkretnej polisy ubezpieczeniowej przed wyjazdem.