Ładowanie...
LANGM_JS_PLUS_FLIGHT_TYPE_TF_DISCLAIMER
Organizujesz podróż do Hassleholm - Seo De Urgel i marzysz, aby dotrzeć tam samolotem, niemniej jednak obawiasz się latania, a w telewizji natknąłeś się na informacje dotyczące katastrof lotniczych? Faktem jest, że jeśli dojdzie do rozbicia samolotu, to jest to spektakularne i mocno komentowane w telewizji, jednak tych katastrof nie jest tak dużo. Jak przekonują specjaliści zajmujący się badaniem wypadków, współczesne lotnictwo i technologie minimalizują wystąpienia awarii w maszynie , a także wypadków z innych przyczyn.
Bezpieczny samolot to taki, w którym możliwość wystąpienia awarii wiodącej do śmiertelnego wypadku jest nieskończenie mała. W obecnych czasach produkowane samoloty są tak konstruowane, by możliwość śmiertelnego wypadku była prawie niemożliwa. Inżynierowie projektujący samoloty mają, przede wszystkim tak zaprojektować konkretny podzespół, aby nigdy nie uległ awarii. Zakładając, że jednak może dojść do usterki podzespołu, jego żywot powinien być tak określony, by móc zmeinić na nowy zanim nastąpi usterka. Ponadto, dla pełnego komfortu, niektóre zespoły są podwójne, a nawet potrójne, co umożliwia kontrolę nad samolotem w razie kilku nawet awarii naraz. W porównaniu z samochodami, konstrukcja samolotu i elementów znajdujących się w jego wnętrzu jest znacznie mocniejsza. Fotele pasażerskie wzmocniono w taki sposób, aby w momencie katastrofy mocno trzymały się podłogi i nie były w stanie przydusić siedzących na nich pasażerów. Materiały, z których wykonana jest tapicerka foteli czy dywany muszą być ognioodporne.
Urządzenia znajdujące się w kokpicie samolotu informują pilotów o wykrytej usterce, tuż po jej wystąpieniu, czyli w momencie kiedy czas na reakcję jest najlepszy, by nie dopuścić do poważnej awarii. Dotyczy to także uchybień nie związanych z konstrukcją m.in. gdy samolot leci zbyt nisko lub o innych samolotach przelatujących w pobliżu. Do tego dochodzą unowocześnione systemy znajdujące się na każdym lotnisku Hassleholm - Seo De Urgel. Wszystko po to, aby samolot nie wylądował na pasie, na którym znajduje się inna maszyna czy też nie wybrał zajętej drogi kołowania.