Ładowanie...
LANGM_JS_PLUS_FLIGHT_TYPE_TF_DISCLAIMER
Podróżujesz samolotem i na lotnisku okazało się, że bagaż został zniszczony? Niżej przedstawiamy kilka istotnych informacji , co trzeba zrobić, aby wyjaśnić zaistniałą niekomfortową sytuację.
Najważniejsze kwestie związane z bagażem reguluje konwencja montrealska i Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego 889/2002. Wskazane wyżej akty prawne informują o tym, że przewoźnik ponosi odpowiedzialność za szkody bagażu wyłącznie pod warunkiem, że zniszczenie nastąpiło na pokładzie samolotu lub w czasie załadunku przez załogę oraz, że podróżny ma prawo do ubiegania się o odszkodowanie za swoją stratę.W przypadku gdy bagaż jest rejestrowany organizator lotu ponosi odpowiedzialność nawet jeśli nie jest winny szkody.Gdy bagaż nie jest rejestrowany turysta musi dowieść, że doszło do uszkodzenia z winy przewoźnika.
Zanim polecisz w wymarzoną podróż do Helsinki - Townsville warto zapoznać się z warunkami zgłaszania reklamacji do danego organizatora lotu, ponieważ regulują dokładnie sposób postępowania. Gdy zauważysz, że Twój bagaż został uszkodzony w trakcie transportu, zgłoś to zdarzenie natychmiast po przylocie na lotnisko docelowe w biurze przewoźnika lub u agenta linii. Z pomocą pracownika, na lotnisku należy wypełnić protokół PIR (Property Irregularity Report), czyli protokół niezgodności bagażowej, w którym określamy orientacyjną datę zakupu zniszczonych elementów bagażu, ich cenę oraz wysokość odszkodowania. Zgłoszenie reklamacyjne możesz także wysłać do 7 dni od zaistniałej sytuacji ale należy pamiętać, że liczy się data stempla pocztowego. Warto też dołączyć zdjęcie uszkodzonego bagażu w celu uwiarygodnienia szkody. Skutecznym sposobem na zabezpieczenie się przed stratami wynikającymi ze zniszczenia torby przez linie lotnicze jest wykupienie odpowiedniej polisy ubezpieczeniowej przed lotem.